سفارش تبلیغ
صبا ویژن

منتقدانه
.. و زمانی که قائم ما ظهور کند، ندا در دهد: آگاه باشید ای جهانیان! که منم امام قائم.. آگاه باشید ای اهل عالم که منم شمشیر انتقام گیرنده.. بیدار باشید ای اهل عالم که جد من حسین را تشنه کام کشتند.. بیدار باشید ای اهل عالم که جد من حسین را عریان روی خاک افکندند.. آگاه باشید ای جهانیان که جد من حسین را از روی کینه توزی پایمال کردند.. *یالثارات الحسین علیه السلام*
قالب وبلاگ

سلام

اگر کمی به حافظه خودمون مراجعه کنیم میبینیم که تحولات امروز لیبی چقدر شبیه تحولات دهه90 عراق هست و حتی چقدر بین دیکتاتورهای این 2کشور شباهت وجود داره و خصوصاً وضع این 2کشور اسلامی بدلیل وجود نفت و توطئه هائی که به همین دلیل برای اونها توسط استکبار و امپریالیسم جهانی تدارک دیده شده یا میشه، انطباق بسیار زیادی داره.

تصمیم کشورهای غربی برای دخالت و انحراف انقلاب لیبی شباهت عجیبی به دخالت اونها در قیام شعبانیه عراق در سال90 که منجر به قتل عام مردم انقلابی توسط صدام شد و قیام رو به شکست کشوند، داره. به همین دلیل لازمه که ملت لیبی تا دیر نشده تومار حکومت خودکامه قذافی رو در هم بپیچن و یا حداقل از دخالت کشرهای غربی ممانعت کرده و اونها رو اکیداً در انقلابشون دخالت ندن. وگرنه باید فاتحه تمام زحمات خودشون رو در پیشبرد انقلاب بخونن!

 

فرانسه تاکید کرد:
غرب تا ساعاتی دیگر حمله به لیبی را آغاز می‌کند

خبرگزاری فارس: سخنگوی رسمی دولت فرانسه اعلام کرد که کشورش در عملیات نظامی که ساعاتی دیگر آمریکا و انگلیس و کانادا و دیگر کشورهای غربی علیه لیبی آغاز خواهند کرد، شرکت می‌کند.


به گزارش فارس به نقل از العالم، شورای امنیت سازمان ملل متحد شب گذشته قطعنامه‌ای را که توسط کشورهای فرانسه و آمریکا و انگلیس و لبنان ارائه شده و خواستار ایجاد منطقه ممنوع پرواز و بکارگیری اقدامات لازم جهت حمایت از شهروندان لیبیایی علیه حملات نیروهای تابع قذافی شده بود، را به تصویب رساند که به معنای اجازه دست زدن این کشورها به عملیات نظامی علیه لیبی است.

در همین راستا منابع آگاه در کاخ سفید اعلام کردند، آمریکا عملیات نظامی خود علیه لیبی را با توجه به تصویب قطعنامه منطقه ممنوع پرواز و اجازه شورای امنیت سازمان ملل متحد روز یک شنبه یا دوشنبه هفته آینده آغاز خواهند نمود.

یک منبع آگاه در کاخ سفید نیز در گفتگو با خبرگزاری "آسوشتیدپرس " گفت که این عملیات با جنگنده‌ها و بمب افکن‌ها و هواپیماهای جاسوسی آمریکایی انجام خواهد شد.

اخبار رسیده حکایت از آن دارد که برخی از کشورهای عربی مانند اردن و قطر و امارات متحده عربی نیز اعلام نموده‌اند، در این عملیات مشارکت خواهند داشت.

"گریت واریمو " وزیر جنگ نروژ از آمادگی کشور جهت حضور در این عملیات خبر داد، اما وزیر خارجه دانمارک اعلام کرده منتظر اجازه پارلمان است.

"اناتسیو لاروسا " وزیر جنگ ایتالیا نیز اعلام کرد که کشورش پایگاه احتمالی هر اقدام نظامی غربی علیه لیبی است و در این باره ایتالیا به وظایف خود عمل خواهد کرد.

هم چنین رسانه‌های کانادایی امروز اعلام کردند که دولت این کشور 6 جنگنده از تراز (سی أف – 18) را جهت مشارکت در عملیات اعمال منطقه ممنوع پرواز به نیروهای آمریکایی و انگلیسی ملحق خواهد کرد.
منبع: فارس


[ شنبه 89/12/28 ] [ 12:13 صبح ] [ علی آلیانی ] [ نظر ]

سلام

مطلب بسیار بسیار خوبی از جناب آقای قرائتی ذرباره نوروز دیدم که نشون ذهنده عمق مسئولیت شناسی ایشون بعنوان یک روحانی و مرد دینی هست:

 
توصیه های نوروزی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

خبرگزاری فارس: حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با صدور اطلاعیه ای درخواست خود را از طلاب، ائمه جمعه، جماعات‏ و سایر اقشار مردم در ایام نوروز، منتشر کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با صدور اطلاعیه ای درخواست خود را از طلاب و ائمه جمعه و جماعات‏ در ایام نوروز منتشر کرد.
متن این بیانیه به شرح ذیل است:
سلام علیکم‏
قرآن به اهل ایمان سفارش کرده که ایمان خود را عمیق‏تر کنید: یا ایهاالذین آمنوا، آمنوا و پیامبر مأمور است که از خدا بخواهد هر روز علمش بیشتر شود، امروز حتى از خُردنان‏ها براى شیر گاو و از خُرده‏آهن‏ها براى ذوب‏آهن و از خُرده‏کاغذها براى کارخانه مقواسازى و از خُرده‏شیشه‏ها براى کارخانه شیشه‏سازى و حتى از زباله‏ها بازیافت دارند.
ما مى‏توانیم از تعطیلات عید استفاده‏هاى بسیار بیشترى داشته باشیم همانگونه که حضرت موسى از یوم الزینه براى احقاق حق و ابطال باطل با ساحران وعده گذاشت.
اگر در رمضان و محرم 20 هزار طلبه اعزام بشوند در عید تقریباً تمام طلاب مسافرت مى‏روند.
اگر اعزام رمضان و محرم نیاز به تأمین اعتبار دارد، در تعطیلات عید همه با پول خودشان به مسافرت مى‏روند.
اگر رمضان و محرم طلبه براى مردم ناشناس است، در ایام عید همه بستگان دور طلاب فامیل هستند.
اگر در محرم و رمضان افراد مذهبى به مسجد و حسینیه مى‏روند، در تعطیلات عید همه اقشار دید و بازدید مى‏روند.
اگر محرم و رمضان تبلیغ همراه با عزادارى است، در عید مى‏تواند تذکرات کوتاه و مفید همراه با میهمانى و شادابى باشد.
یعنى پس از دید و بازدید و پذیرایى چند تذکر همراه با نماز جماعت فامیلى صورت گرفته این مربوط به طلاب
اما وظیفه ثروتمندان: فامیل در این دید و بازدیدها مى‏توانند مشکلات اقتصادى فامیل را حل کنند.
اما پزشکان مى‏توانند در پایان دید و بازدید چند تذکر پزشکى بدهند.
دانشجویان و افراد دبیرستانى مى‏توانند ضعف علمى نوجوانان را در این ایام جبران کنند.
اما ریش سفیدان: مى‏توانند اگر در فامیل قهرى و کدورتى است، آشتى دهند.
افراد مى‏توانند براى بى‏همسران همسریابى کنند و با این قبیل کارها مى‏توان عید امسال را عید مبارک و هدفمند قرار داد.
سعى شود سفرها و دید و بازدیدها مانع نماز نشود، اکنون که چراغ خانه ما روشن است، چراغ خانه خدا را هم روشن کنیم. اموال بلامصرف مفید را به نیازمندان برسانیم. سعى کنیم در دید و بازدیدها از تجملات بکاهیم. سعى کنیم با وامى که خود مى‏دهیم و یا واسطه مى‏شویم براى افراد امین فامیل ایجاد اشتغال کنیم. در دید و بازدیدها اول به دیدن مستضعفان فامیل برویم در عیدى‏ها که پرداخت مى‏شود تنها به عیدى‏هاى مادى قناعت نکنیم. اگر شبهاتى را در جلسات مى‏شنویم پاسخ آن‏ها را (بدون توجیه) تهیه و تیغى که به فکر آن‏ها رفته، بیرون بکشیم.
منبع: فارس


[ جمعه 89/12/27 ] [ 10:0 عصر ] [ علی آلیانی ] [ نظر ]

سلام

واقعاً آدم دلش برای مردم کشورهای عربی خصوصاً خلیج فارس میسوزه مدتها زیر دست چه آدمای کوته نطری زندگی کردن که بعد از گذشت این مدت از مبارزه، در بهترین حالت به اونها پیشنهاد رشوه میدن تا از اهداف بلندشون دست بردارن. آخر تا کی دیکتاتورها میخوان مغز ناقصشونو بکار بندازن تا بفهمن که عدالت طلبی و آزادی خواهی قابل معامله نیست؟

برای مهار خشم مردم عربستان؛
!پول نقد و واحد مسکونی وعده ملک عبدالله برای انقلابیون عربستان

خبرگزاری فارس: پادشاه عربستان در سخنرانی خود به منظور فرونشاندن خشم مردم کشورش بار دیگر متعهد شد تا به آنها پول نقد و واحدهای مسکونی ارائه دهد.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "ملک عبدالله " در سخنرانی عمومی خود برای مردم خشمگین عربستان متعهد شد تا به شهروندان عربستان پول نقد و تعداد زیادی واحد مسکونی اعطا کند.

وی پیش از این نیز برای کنترل خشم مردم کشورش امتیازاتی به آنها داده بود، اما این اقدامات نتوانست اعتراض‌ها علیه رژیم سعودی را کم کند. تلویزیون رسمی عربستان چندی پیش نیز اعلام کرد که ملک عبدالله بن عبدالعزیز در آستانه بازگشت به کشور از اختصاص بیشتر کمک هزینه‌های مسکن و دیگر مزایا برای شهروندان خبر داد.

بر اساس این گزارش، عبدالله پس از نماز جمعه امروز برای مردم خود سخنرانی کرد و از شهروندان و نیروهای امنیتی عربستان برای آنکه دستان ثبات عربستان هستند، تشکر کرد.

وی در این سخنرانی خود به شهروندان عربستان وعده داد تا دستمزد آنها را افزایش دهد، پول نقد به آنها اعطا کند و همچنین اقداماتی را در جهت مبارزه با فساد انجام دهد.

هرچند که کشور عربستان تاکنون شاهد تظاهرات‌های گسترده مشابه یمن، لیبی، مصر و اردن نبوده است اما شهرهای شیعه‌نشین این کشور که از تبعیض دستگاه سعودی رنج می‌برند بارها به خیابان‌ها آمده و خواستار ایجاد اصلاحات در کشور شدند.

در تظاهرات روز گذشته در "قطیف " عربستان صدها نفر از مردم عربستان با برگزاری تظاهراتی خواستار عقب‌نشینی نیروهای عربستان سعودی از کشور بحرین و همچنین آزادی شیعیان از زندانهای سعودی شدند.

وی همچنین هشدار داد که نیروهای امنیتی با هر آن کس را امنیت و ثبات عربستان را تخریب کند، برخورد خواهند کرد.

عبدالله خطاب به نیروهای امنیتی خود گفت: شما کوتاه کننده دستانی هستید که به دنبال تخریب امنیت و ثبات عربستان هستند.

ملک عبدالله در اقدام باج دهی خود، به مردم عربستان وعده داد تا پرداختی‌های بیکاران را افزایش دهد، خدمات بهداشتی و درمانی را افزایش دهد و وضع مسکن را نیز ارتقا دهد و 60 هزار فرصت شغلی نظامی و امنیتی ایجاد کند و کمیته‌ای برای مبارزه با فساد ایجاد کند.

درهمین حال، خبرگزاری لبنان نیز به سخنرانی "عبدالله بن عبدالعزیز " شاه سعودی اشاره کرد و نوشت: ملک عبدالله در سخنانی کوتاه خود خطاب به نیروهای ارتش و امنیتی سعودی را سپر و دژ کشورش توصیف کرد.

وی گفت: ارتش و نیروهای سعودی سپر کشور در برابر کسانی است که در تلاش برای برهم زدن ثبات هستند.
وی همچنین خطاب به مردم سعودی گفت: خداوند می‌داند که همه شما در قلب من جای دارید و من همواره به یاد شما هستم . من اول به خداوند و سپس به شما دل بسته ام.

وی همچنین خطاب به مفتی های سعودی نیز گفت: هر امتی که به دنبال حق و حقیقت است، هراسی در دل خود راه نمی دهد و شما در قلب امت، پاسدار دین و امنیت و ثبات کشور هستید.
منبع: فارس


[ جمعه 89/12/27 ] [ 9:57 عصر ] [ علی آلیانی ] [ نظر ]

سلام

دستمریزاد به هنرمندان:

جمعی از فیلمسازان کشورمان درباره حوادث بحرین بیانیه‌ای صادر کردند.

به گزارش ایسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

«مُرواریدهای خونینِ میدانِ لولو

این جغرافیای خط خطی ارزانی خودشان !

این چه ظلمی است که بر فرزندان زهرا (س) می‌رود؟

این چه غربتی است که سهم من ایرانی، فقط تماشای تصاویر لغزان و وحشتزده بحرینی باید باشد؟

این چه قاعده احمقانه‌ایست که آل سعود به دعوت حاکمِ غریبه نوازِ بحرین، سرباز و آتش روانه میدان لولو کند، و من ایرانی، نباید به دریا بزنم تا در کنار مرواریدهای خونین میدان لولو باشم؟

این چه عید عزا آلودیست که سهم ما فقط یک حیرت است؟

برادر بحرینی، ما دلمان در میدان لولو جا مانده.

خواهر بحرینی، ما پلک چشمانمان به صورت حیرتزده و فریاد بغض آلودتان همچنان باز مانده.

عمو، خاله و عمه های بحرینی‌ام، چه سخت است مرهم بر زخم فرزندان شجاع نهادن و آنها را امیدوار روانه کردن.

کاش در کنارتان بودیم و حنجره خسته از فریادتان را می بوسیدیم.

کاش در کنارتان بودیم.

ما اهل ذوق، علم سیاست نمی‌دانیم، ولی دلی داریم که آینده‌بین است. آینده با شماست!

سپاهِ اَبرهه آمریکا، که دل به فیل‌های آهنی خوش کرده و یَله بر سرزمین غصبی داده؛ بداند که قرآن نوید داده است "و نُریدُ اَن نَمُنّ عَلَی الّذینَ استُضعِفُوا فِی الاَرضِ ، وَ نَجعَلَهُم اَئمّه وَ نَجعَلَهُم الوارِثین"

"ما می‌خواهیم بر مستضعفان زمین منت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم" ( سوره مبارکه القصص. آیه 5 )

مجید مجیدی، ابراهیم حاتمی کیا،کمال تبریزی، سیدمهدی شجاعی، عبدالحسین برزیده، مجتبی راعی، محمد حسین حقیقی، محمد مهدی عسگرپور، محمدرضا هنرمند، سید رضا میرکریمی»
منبع: تابناک


[ جمعه 89/12/27 ] [ 12:16 صبح ] [ علی آلیانی ] [ نظر ]

سلام

الان که دارم مطلب میزنم، در عین حال دیدن صحنه های تکان دهنده ای از وقایع توسط آل یهود(سعود) در بیمارستان السلمانیه بحرین از العالم هستم که من رو یاد جنایات وحشیانه این حیوانات آدم نما در سال66 بر علیه حجاج ایرانی میندازه. کجاست غیرت عربی و اسلامی؟

رئیس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان سلمانیه:
اوضاع بیمارستان سلمانیه بحرین مصیبت‌بار است

خبرگزاری فارس: رئیس بخش مراقبت های ویژه بیمارستان سلمانیه بحرین اوضاع این بیمارستان را به دلیل کمبود امکانات برای رسیدگی به مجروحان مصیبت بار توصیف کرد.


به گزارش فارس، "دکترابراهیم علی " روز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: کادر پزشکی این بیمارستان از جمله پزشکان ، پرستاران و امدادگران در 4 روز گذشته به دلیل افزایش شمار زخمی های پذیرش شده، خواب به چشمانشان نرفته است.

وی افزود: در این بیمارستان مشکل کمبود شدید کادر پزشکی وجود دارد علاوه بر این برخی از اعضای کادر پزشکی به علت اوضاع امنیتی و مقررات منع آمد و شد نتوانسته اند خود را به بیمارستان برسانند.

رییس بخش مراقبت های ویژه بیمارستان السلمانیه بحرین تصریح کرد: در این بیمارستان مشکل کمبود شدید مواد غذایی و دارو نیز وجود دارد.

دکتر ابراهیم علی از مقامات بحرین که این بیمارستان را تحت کنترل نظامی قرار داده اند؛ خواست اجازه دهند کادر این بیمارستان فعالیت های خود را بدون محدودیت های نظامی و در راستای وظایف پزشکی برای کمک به مجروحان ادامه دهند.
منبع: فارس


[ جمعه 89/12/27 ] [ 12:12 صبح ] [ علی آلیانی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

لینک دوستان
برچسب‌ ها
امکانات وب
ایران رمان