سفارش تبلیغ
صبا ویژن

منتقدانه
.. و زمانی که قائم ما ظهور کند، ندا در دهد: آگاه باشید ای جهانیان! که منم امام قائم.. آگاه باشید ای اهل عالم که منم شمشیر انتقام گیرنده.. بیدار باشید ای اهل عالم که جد من حسین را تشنه کام کشتند.. بیدار باشید ای اهل عالم که جد من حسین را عریان روی خاک افکندند.. آگاه باشید ای جهانیان که جد من حسین را از روی کینه توزی پایمال کردند.. *یالثارات الحسین علیه السلام*
قالب وبلاگ

سلام

فعلاً که در حال تغییر کاربری خودم از ای دی اس ال به وایمکس هستم و دسترسیم هم به اینترنت کمتر هست، این خبر رو داشته باشید:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از سایت رسمی عبدالله بن عبدالرحمن بن جبرین وی بعد از ظهر روز دوشنبه به دلیل ابتلا به یک بیماری مزمن در گذشت .



وی از معروف ترین سردمداران وهابی بود که فتوای تکفیر شیعیان را صادر نمود . او محرک بزرگی در به خاک و خون کشیده شدن مردم مسلمان عراق محسوب میشود .



همچنین فتوای تخریب حرم مطهر امامان شیعه نیز توسط این عالم نمای وهابی صادر گردید که سرانجام منجر به تخریب حرم مطهر امامین عسکریین «علیهما السلام» توسط افراطیون وهابی در سامرا گردید .



عبدالشیطان بن جبرین چندی پیش برای معالجه بیماری خود به کشور المان عزیمت نمود به دلیل دادخواست وکلای شیعیان و به اتهام تکفیر و تشویق به قتل شیعیان به سرعت از المان گریخت و به عربستان بازگشت.

و این مطلب از خبرگزاری فارس بنقل از مفتی مبارز و مستقل الازهر مصر:

یکی از شیوخ الازهر:
وهابی‌ها بقایای خوارج هستند

خبرگزاری فارس: یکی از شیوخ دانشگاه الازهر مصر با بیان این که وهابی‌های تکفیری بقایای گروه خوارج هستند؛ گفت: وهابی‌های تکفیری در مصر ابزار بیگانگان برای ایجاد هرج و مرج در منطقه و دور زدن انقلاب مصر هستند.


به گزارش فارس، "علوی امین " استاد دانشگاه الازهر مصر دیروز در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: در واقع این گروه بقایای خوارج هستند که کینه و دشمنی با پیامبر و آل رسول اکرم را به دل گرفتند و کار خود را با شهادت امام علی ( ع ) و فرزندانش آغاز کردند.

استاد دانشگاه الازهر مصر تصریح کرد: مسئله تخریب بارگاه‌ها به دست وهابی‌های تکفیری و مقاومتی که در برابر آن صورت می‌گیرد، موضوع تازه‌ای نیست.

در روزهای اخیر حملات وهابی‌ها و سلفی‌های تکفیری به مساجد و اماکن مقدس صوفی‌ها شدت یافته است بطوری‌که در حمله به ضریح "سیدی عزالدین " این مکان کاملا در آتش سوخت و نیروهای آتش نشانی فقط توانستند ار رسیدن آتش به مسجد مجاور آن جلوگیری کنند.

شیخ الازهر مصر گفت: اگر برنامه وهابیون تکفیری خدشه‌دار کردن چهره انقلاب مصر باشد به آن‌ها اعلام می کنیم که راه به جایی نخواهند برد و تنها ننگ و خواری نصیب آنها می‌شود.

امین تاکید کرد: وهابی‌ها مانند کفار مکه هستند، زمانی که در جنگ احد، مسلمانان را دور زدند و از پشت به آن‌ها حمله کردند.

وی سفارش رسول اکرم (ص) درباره سلفی‌های تکفیری ( خوارج ) را یادآور شد و گفت: خوارج و وهابی‌ها در همه زمان‌ها و در هر مکانی وجود دارند و در مصر نیز به بارگاه نیکان و پرهیزگاران و شخصیت‌های محبوب امت رسول الله حمله‌ور شده‌اند.

او تاکید کرد: وهابی‌ها برنامه‌هایی نخ نما شده را اجرا می‌کنند که هدف از آن‌ها فقط تثبیت حاکمیت آنان و دور زدن انقلاب مردمی در مصر است، اما اگر بخواهند به هر یک از بارگاه‌های مقدس تعرض کنند، با واکنش قاطعانه مسلمانان مواجه خواهند شد.

امین افزود که همه علمای دانشگاه الازهر بدون استثنا اقدامات و فراخوان‌های وهابی‌ها را محکوم می‌کنند و آمادگی دارند که برای حفاظت از این بارگاه‌های مقدس که نمادی از نمادهای ایمان در میان مسلمانان محسوب می شود، جان خود را فدا کنند.

وی سپس با رد ادعای وهابی‌ها مبنی بر اینکه بزرگداشت قبور پیامبر و اهل بیت و پرهیزگاران و نماز خواندن در حرم‌های مربوط به آنان به معنی عبادت آن‌ها است؛ تاکید کرد: عبادت فقط از آن خداست و هیچ شریکی ندارد اما وهابی‌ها سعی می‌کنند که ملت‌ها را بترسانند تا مردم از قیام ضد حکام مستبد خود بپرهیزند.

استاد دانشگاه الازهر هشدار داد که توطئه‌های آمریکا در چارچوب هرج و مرج سازنده، عامل این گونه تلاش های وهابی‌ها است اما آنها باید بدانند که ملت مصر هوشیار است و از حقیقت آن چه که اطراف این کشور می گذرد، به خوبی آگاه است.

وی تصریح کرد که ملت مصر به عشق به اهل بیت پیامبر اکرم ( ص) پایبند است و در آخرین بزرگداشت شهادت امام حسین ( ع ) بیش از 10 میلیون نفر از مردم مصر به زیارت بارگاه مقام امام حسین ( علیه السلام )[راس الحسین] شتافتند زیرا امام حسین با انقلاب جاویدان خود اسلام را حفظ کرد.


امین تاکید کرد که جریان وهابی بر اساس اندیشه ویران کردن قبور و از جمله قبور بزرگان دین شکل گرفت و در مصر نیز ریشه دوانده است.

وی افزود: وهابیون، افرادی منحرف از اسلام هستند و باید دانست که شکل‌گیری این گونه گروه ها توطئه بیگانگان برای ایجاد هرج و مرج در کشورهای اسلامی و برافروختن آتش فتنه در میان مسلمانان است.


[ پنج شنبه 90/1/18 ] [ 10:16 عصر ] [ علی آلیانی ] [ نظر ]

سلام

میتونین حدس بزنین عکس زیر مربوط به کدوم شخصیته؟ چند روز دیگه برای همه معلوم میشه!

1


[ شنبه 90/1/13 ] [ 3:58 صبح ] [ علی آلیانی ] [ نظر ]

سلام

هشدار آیت‌الله خاتمی به آل‌خلیفه و آل‌سعود؛
با کشت وکشتار به نابودی نزدیک‌تر می‌شوید

خبرگزاری فارس: آیت‌الله خاتمی خطاب به آل‌خلیفه و آل‌سعود گفت: فکر نکنید با کشت و کشتار حکومتتان می‌ماند، هر قطره خونی که از مظلومی ریخته می‌شود شما به نابودی نزدیک‌تر می‌شوید.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در دومین خطبه نمازجمعه امروز تهران، کشورمان را امن‌ترین و آرام‌ترین کشور منطقه دانست و اظهار داشت: سفرهای نوروزی و زیارت‌هایی که مردم در ایام نوروز انجام دادند بسیار جالب توجه بود.

وی افزود: البته قتل و غارت مسلمانان در لیبی، بحرین و یمن غمی بزرگ برای ما بود که عید ما را مکدر کرد.

خاتمی با اشاره به روز 12 فروردین گفت: مردم ما 50 روز بعد از پیروزی انقلاب به صحنه آمدند و با رای بیش از 98 درصدی خود سرنوشتشان را رقم زدند و به جمهوری اسلامی رای دادند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: مردم ما امام(ره) را قبول داشتند و اگر ایشان می‌گفتند جمهوری اسلامی باید حاکم باشد همه می‌پذیرفتند ولی باز هم امام(ره) فرمودند که مردم به پای صندوق‌های رای بیایند و این مسئله اوج مردم‌سالاری را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه مردم ما تاکنون حدود 32 بار پای صندوق‌های رای حاضر شده‌اند، گفت: مردم‌سالاری واقعی را باید در کشور ما ملاحظه کرد نه در نظام دیکتاتوری آمریکا، چرا که آمریکا همواره حامی دیکتاتورها بوده است.

خاتمی با بیان اینکه نظام ما در طول سال‌های انقلاب فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است، ادامه داد: نظام ما مانند سرو قامت کشیده در برابر دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان ایستادگی کرده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: در کشور ما دین حاکم است و این مسئله یکی از دلایلی است که ما توانستیم در برابر دشمن ایستادگی کنیم.

وی مردمی‌ بودن نظام جمهوری بودن اسلامی را یکی دیگر از دلایل ایستادگی آن دانست و اظهار داشت: در طول انقلاب هر جا که مردم احساس کردند انقلاب به حضور آنها نیاز دارد در عرصه حاضر شدند.

خاتمی حاکمیت ولایت فقیه را یکی از رازهای ایستادگی نظام جمهوری اسلامی در برابر دشمن دانست و تاکید کرد: مردم ما راه خود را پیدا کرده‌اند و با تمام قوا پشت سر ولی فقیه حرکت می‌کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: وحدت بین مردم یکی دیگر از عوامل ایستادگی نظام ما است، ملت ایران بر روی حفظ و استقلال نظام وحدت دارد.

خاتمی تاکید کرد که مردم ما همان روحیه انقلابی خود را دارند و این روحیه انقلابی باعث شد که آنها در روز 9 دی حضوری پرشور داشته باشند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال جهاد اقتصادی از سوی رهبر انقلاب، اظهار داشت: معنای اول جهاد، جهش است، همچنین جهاد را انگیزه مقدس هم معنا کرده‌اند و معنای دیگر آن هم مقابله با دشمن است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: جهاد اقتصادی به معنی جهش برای مقابله و رویارویی با دشمن در عرصه اقتصادی است.

خاتمی افزود: مخاطب سخن رهبری در خصوص جهاد اقتصادی همگان هستند، همچنین باید توجه کرد که دستگاه‌های فرهنگی نیز می‌توانند نقش مؤثری در این زمینه داشته باشند.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که باید در عرصه جهاد اقتصادی عملگرا بود و از شعارگرایی در این زمینه پرهیز کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به حوادث منطقه اشاره کرد و گفت: این حوادث و قیام‌ها هدف اسلام‌خواهی و عزت‌خواهی را دنبال می‌کند.

خاتمی ادامه داد: غربی‌ها بخصوص آمریکا از مسئله حقوق بشر پیوسته استفاده ابزاری می‌کنند، ولی باید توجه کرد که تنها منافع آنها برایشان مطرح است.

وی گفت: اوباما دروغ می‌گوید که ما برای نجات مردم لیبی وارد این کشور شده‌ایم، آمریکا دیکتاتورها را به جان مردم می‌اندازد تا مردم را از بین ببرد و بعد به عنوان ناجی وارد صحنه می‌شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به وقایع بحرین اشاره کرد و اظهار داشت: در بین قیام‌های منطقه قیام مردم بحرین از مظلومیت خاصی برخوردار است، چرا که رسانه‌های معاند سعی می‌کنند این قیام را وارونه جلوه دهند درحالی که در این قیام هم مردم همان اهداف قیام مردم لیبی و مصر را دنبال می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در قیام مردم بحرین مسئله شیعه و سنی مطرح نیست، گفت: سانسور اخبار بحرین در رسانه‌های استکباری از نکات قابل توجه است درحالی که شاهدیم ده‌ها نفر در بحرین مفقود شده‌اند و صدها نفر هم دستگیر شده‌اند و حتی در این کشور به زنان و بچه‌ها هم رحم نمی‌کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان سخنان خود به فتوای وهابی‌های تندرو اشاره کرد و گفت: این عده علیه هر کسی که مخالفند فتوا می‌دهند و جان و مال و ناموس مخالفین خود را مباح می‌شمارند.

خاتمی همچنین خطاب به آل خلیفه و آل سعود گفت: فکر نکنید با کشت و کشتار حکومتتان می‌ماند، هر قطره خونی که از مظلومی ریخته می‌شود شما به نابودی نزدیک‌تر می‌شوید.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نمازجمعه تهران امروز در اولین خطبه نمازجمعه تهران طی سخنانی اظهار داشت: همه افراد از دنیا می‌روند و پاداش‌های اصلی مربوط به روز قیامت است، یعنی دنیا جای کار و قیامت جای جزا است.

وی ادامه داد: بازگشت همه افراد به خداست و سرمایه روز قیامت عمل صالحی است که افراد پیش می‌فرستند، بر این اساس باید تا زمانی که سلامتی و نشاط داریم از سرمایه‌ها برای جهان ابدی استفاده کنیم.

خاتمی انس با خدا را از اصول اخلاق اسلامی برشمرد و گفت: یکی از موانع استجابت دعا، گناه و یکی دیگر از آنها روراست نبودن با خداست.

وی با بیان اینکه کسی که با خدا روراست نیست، نباید انتظار اجابت دعا را داشته باشد، افزود: انسان نمی‌تواند در دلش هم محبت خدا را جا دهد و هم نسبت به دنیا ابراز محبت کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت:‌ کسی که نسبت به خدا معرفت راستین دارد در هر لحظه و همه جا بیاد خداست.

منبع: فارس نیوز


[ جمعه 90/1/12 ] [ 5:24 عصر ] [ علی آلیانی ] [ نظر ]
سلام
مطلبی بمناسبت 12فروردین سالروز برپائی نظام جمهوری اسلامی در ایران:
 
به مناسبت روز "جمهورى اسلامى ایران " و نهضت بیدارى اسلامی
امام خمینی(ره): مسلمانان، از "جمهورى اسلامى " الگو بگیرید

خبرگزاری فارس: حضرت امام خمینی(ره) می‎فرمودند: به ملتهاى اسلامى توصیه مى‏کنم که از حکومت جمهورى اسلامى و از ملت مجاهد ایران الگو بگیرید و حکومتهاى جائر خود را ـ در صورتى که به خواست ملتها که خواست ملت ایران است، سر فرود نیاوردند ـ با تمام قدرت به جاى خود بنشانید!

فرازهایی از فرمایشات ‏حضرت امام خمینى(ره) به مناسبت روز "جمهورى اسلامى ایران " و بیدارى و قیام ملتهاى مسلمان منطقه:
 
 
 
 
 
 

12 فروردین
صبحگاه 12 فروردین ـ که روزِ نخستینِ حکومت اللّه است ـ از بزرگترین اعیاد مذهبى و ملى ما است. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند؛ روزى که کنگره‏هاى قصر 2500 سال حکومت طاغوتى فرو ریخت و سلطه شیطانى براى همیشه رخت بربست و حکومت مستضعفین که حکومت خدا است، به جاى آن نشست.
هان! اى ملت عزیز که با خون جوانان خود حق خود را به دست آوردید، این حق را عزیز بشمرید و از آن پاسدارى کنید و در تحت لواى اسلام و پرچم قرآن، عدالت الهى را با پشتیبانى خود اجرا نمایید!
من با تمام قوا در خدمت شماکه خدمت به اسلام است، این چند روز آخر عمر را مى‏گذرانم و از ملت انتظار آن دارم که با تمام قوا از اسلام و جمهورى اسلامى پاسدارى کنند.(1)

روز قدرت ملى
من جمهورى اسلامى را اعلام مى‏کنم و این روز را روز عید مى‏دانم و امیدوارم که در هر سال، روز "12 فروردین " روزعید ملت ما باشد که رسیدند به قدرت ملى و خودشان سرنوشت خودشان را به دست (گرفتند). ما به همه ملت تبریک عرض مى‏کنیم و من این روز را بر ملت عزیز خودمان، به همه اقشارشان تبریک عرض مى‏کنم. مبارک باد بر شما این عید! مبارک باد بر شما این جمهورى اسلامى!
لکن همه مکلفیم که احکام اسلام را مراعات کنیم. باید بازار ما بازار اسلامى باشد؛ بازار ما از بى‏انصافى باید شستشو بشود، باید دولت ما و همه دولتهایى که بعدها مى‏آیند، همه روى
موازین اسلامى باشد، وزارتخانه‏ها روى موازین اسلامى باشند، ادارات دولتى روى موازین اسلامى باشند.(2)

روز امامت امت و ظفر ملت
خداوند تعالى بر ما منت نهاد و رژیم استکبار را با دست تواناى خود ـ که قدرت مستضعفین است ـ در هم پیچید و ملت عظیم ما را ائمه و پیشواى ملتهاى مستضعف نمود و با برقرارى جمهورى اسلامى، وراثت حقه را بدانان ارزانى داشت.


من در این روز مبارک، روز امامت امت و روز فتح و ظفر ملت، جمهورى اسلامى ایران را اعلام مى‏کنم. به دنیا اعلام مى‏کنم که در تاریخ ایران چنین رفراندومى سابقه ندارد که سرتاسر مملکت با شوق و شعف و عشق و علاقه به صندوقها هجوم آورده و رأى مثبت خود را در آن ریخته و رژیم طاغوتى را براى همیشه در زباله‏دان تاریخ دفن کنند.(3)
روز اثبات رشد سیاسى و اجتماعى
من از این همبستگى بى‏مانند ـ که جز مشتى ماجراجو و بى‏خبر از خدا، همه و همه به نداى آسمانى "وَ اْعتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّهِ جَمیعاً " لبیک گفتند و با تقریباً اتفاق آرا به جمهورى اسلامى رأى مثبت دادند و رشد سیاسى و اجتماعى خود را به شرق و غرب ثابت کردند، تقدیر مى‏کنم.(4)
روز رسمیت‏یافتن حکومت مستضعفین بر مستکبرین روز دوازدهم فروردین، سالروز رسمیت‏یافتن حکومت مستضعفین بر مستکبرین در ایران است، سالروز تحقق وعده حق تعالى است و منت خداى را که ملت مستضعف ایران بر مستکبرین جهان چیره و پیروز شد.(5)

روز فتح و نصر خدا
دوازده فروردین، روز غلبه جنود اللّه بر جنود شیطان و روز فتح و نصر خدا و بندگان مؤمن به او است. ملت ایران این روز را عیدى اسلامى ملى تلقى مى‏کند و آن روز فتح مطلق و نصر به تمام معنا است که همه مستضعفین جهان را این نور سنت الهى و سایه پرچم "نَصرٌ من اللّه " فراگیرد؛ آن روزى که مسلمین جهان با مدد غیبى در هر کشور و قُطْر(6)، دست جنایتکار ستمگران و چپاولچیان را از کشور خود قطع کنند و پرچم اسلام و آرم اللّه اکبر را افراشته نمایند، آن روزى که با قیام دلاورانه و بانگ "اللّه اکبر "، با امثال سادات و هم‎مسلکان شاه مخلوع، آن کنند که ملت شجاع ایران با محمد رضا پهلوى کرد.(7)

روز رأى قاطع به حکومت عدل الهى
مبارک باد بر شما روزى که پس از شهادت جوانان برومند و داغ دل مادران و پدران و رنجهاى طاقت‏فرسا، دشمنِ غول‏صفت و فرعون زمان را از پاى درآوردید و با رأى قاطع به جمهورى اسلامى، حکومت عدل الهى را اعلام نمودید؛ حکومتى که در آن، جمیع اقشار ملت با یک چشم دیده مى‏شوند و نور عدالت الهى بر همه و همه به یک طور مى‏تابد و باران رحمت قرآن و سنت بر همه کس به یکسان مى‏بارد. مبارک باد شما را چنین حکومتى که در آن اختلاف نژاد و سیاه و سفید و ترک و فارس و لر و کرد و بلوچ مطرح نیست؛ همه برادر و برابرند، فقط و فقط کرامت در پناه تقوا و برترى و به اخلاق فاضله و اعمال صالحه است. مبارک باد بر شما روزى که در آن تمام اقشار ملت به حقوق خود مى‏رسند، فرقى بین زن و مرد و اقلیتهاى مذهبى و دیگران در اجراى عدالت نیست.(8)
چنان رفراندومى در دنیا سابقه نداشت
ملت ما به اکثریت قریب به اتفاق، به جمهوریت اسلامى رأى دادند؛ از آن پیرمردهاى هشتاد ساله، معلولین، اشخاصى که در بیمارستانها بودند، اشخاصى که با چرخ مى‏آوردند آنها را پاى صندوق، همه و همه رأى دادند بر جمهوریت اسلام. این نبود جز اینکه ملت ما اسلام را براى خودش یک پایگاه آزادى و استقلال مى‏داند و لهذا با عشق و علاقه رأى دادند. در دنیا سابقه ندارد چنان رفراندومى که تمام اقشار ملت با عشق و علاقه به آن رأى بدهند.(9)

دستِ غیبى در کار بوده و است
من در پاریس که بودم و مى‏شنیدم که تمام مردم بلاد ـ از دهات کوچک تا شهرستانهاى بزرگ ـ همه با هم متحد شدند وهمه یک کلمه مى‏گویند و آن اینکه "سلسله پهلوى نه و جمهورى اسلامى آرى "، من آنجا این‎طور فهمیدم که این دستْ، دستِ غیب است؛ انسان نمى‏تواند این وحدت را تحصیل کند. انسانها شعاع فعالیتشان محدود است؛ ممکن است یک شهر را یا یک استان را به وحدت کلمه برساند، ممکن است در یک گروه از مردم وحدت کلمه ایجاد کند، لکن یک کشور سى و چند میلیونى با اختلاف گروهها، با اختلاف آمال و آرزوها، با اختلاف فهم و شعور آنها، همه باهم مجتمع شدند و همه با هم دست به هم دادند و یک مطلب را خواستند. این نیست الّا اینکه دستِ غیبى در کار است؛ خداى تبارک و تعالى به وسیله امام زمان سلام اللّه علیه (این تحول را در مردم پدید آورد). از آن‎وقت، هیچ‏وقت یأس در من نبوده است، از آن‏وقت بسیار امیدوار شدم که این مطلب به پیروزى خواهد رسید، البته این معنا که پیروزى به این سهلى و به این زودى نصیب بشود؛ یک ملتى که هیچ ندارد، در مقابل یک قدرت شیطانى مثل آمریکا و انگلستان. لکن اینجا قواى رحمانى در کار بود، با خداى تبارک و تعالى هیچ کس نمى‏تواند ستیزه کند. اینجا دستِ غیبىِ الهى بود و تا این دست هست و تا این عنایت الهى هست، شما پیروزید.(10)

ملت به‎دنبال حکومت اسلام بوده
ما دنبال این هستیم که اسلام تحقق پیدا بکند، دنبال اسم نیستیم که حالا که ما اسم جمهورى اسلامى پیدا کردیم، براى ما کافى است. در تمام شئون مملکت‏مان مى‏خواهیم که احکام اسلام باشد، قرآن بر ما حکومت کند، قانون اسلام بر ما حکومت کند، ما الآن بین راه هستیم و به مقصد نرسیده‏ایم.(11)
جمهورى اسلامى‏اى که ملت مى‏خواهد
جمهورى اسلامى‏اى که ملت ما مى‏خواهد، این است که محتواى این جمهورى، احکام اسلام باشد و تمام مملکت روى احکام اسلامى اداره بشود و آنچه خداى تبارک و تعالى فرموده است به وسیله پیغمبر اکرم صلّى‏ الله ‏علیه‏ و‏ آله به ما رسیده است به وسیله ائمه اطهار علیهم ‏السّلام، آنها باید تحقق پیدا بکند.(12)
ما مى‏خواهیم که اسلام در این مملکت حکومت کند، احکام اسلام در این مملکت جریان پیدا بکند. اگر ما فرض کنیم که حکومت رژیم سلطنتى از بین برود و رژیم دیگرى بیاید، اما رژیم اسلامى نباشد، برخلاف اسلام باشد، مقصد ما حاصل نشده (است).(13)

"جمهورى اسلامى " به لفظ نیست
وقتى مملکت، مملکت اسلامى است که تعالیم اسلام در آن باشد. اگر تعالیم اسلامى در آن نباشد، اسلامى نیست. هرچه ما بگوییم جمهورى اسلامى، جمهورى اسلامى لفظ نیست، (صرفاً) با رأى ما، جمهورى اسلامى تحقق پیدا نمى‏کند، بله رژیم رسمى، رژیم جمهوریت مى‏شود، لکن اسلامى نمى‏شود، مگر آن‏که احکام اسلام در او جارى بشود، با جریان قانون اساسى هم اسلام نمى‏شود، با مجلس شورا هم اسلام نمى‏شود. این‏ها همه مقدمه است. وقتى مى‏توانید بگویید که مملکت، اسلامى است که بازارى، اسلامى بشود، تهذیب نفس باشد، نه مثل بازار (طاغوت) که سنگر گران‎فروشى و تعدى است، وقتى اسلامى مى‏شود که مرد و زن اسلامى بشوند، همه افراد اسلامى باشند. الگو، حضرت زهرا علیها السّلام است، الگو پیغمبر اسلام صلّى‏ الله ‏علیه ‏و ‏آله است. وقتى مى‏توانیم ادعا کنیم جمهورى اسلامى داریم که تمام این معانى که در اسلام است، تحقق پیدا بکند.(14)

به مراعات احکام اسلام است
همه مکلفیم که احکام اسلام را مراعات کنیم، باید بازار ما بازار اسلامى باشد، بازار ما باید از بى‏انصافى شستشو بشود،
باید دولت و همه دولت‏هایى که بعدها مى‏آیند، همه روى موازین اسلامى باشد، وزارتخانه‏ها روى موازین اسلامى باشند، ادارات دولتى روى موازین اسلامى باشند، باید به مملکتى که رنگ "الله " دارد، (تبدیل شود)، باید به مملکت الهى تبدیل بشود.(15)

مدعیان دموکراسى و مخالفت با حکومت ملت!!
این اشخاصى که مدّعى این هستند که باید دموکراسى باشد و حرفهایى (در این رابطه) مى‏زنند، همین اشخاص با حکومت ملت دارند مخالفت مى‏کنند؛ با همین ملتى که نود و هشت و (نیم) درصد رأى را داشتند، با اینها دارند مخالفت مى‏کنند(!)(16)

علامت دشمن ما
دشمن ما فقط محمدرضاخان نبود، هرکس که مسیرش مسیر اسلام نباشد، دشمن ما است؛ با هر اسم مى‏خواهد باشد.
هرکس جمهورى را بخواهد، دشمن ما است، براى اینکه دشمن اسلام است. هر کس پهلوى "جمهورى اسلامى "، "دموکراتیک " بگذارد، این دشمن ما است، هرکس "جمهورى دموکراتیک " بگوید، این دشمن ما است، براى اینکه این اسلام را نمى‏خواهد.(17)
ما اسلام را مى‏خواهیم. ما این همه فداکارى کردیم، جوانهاى ما این همه در مبارزات وارد شدند و زحمت کشیدند و رنج کشیدند و خون دادند، براى این بود که اسلام را مى‏خواستند. آنى که این نهضت را پیش برد، آنى بود که مى‏گفت: من شهادت را فوز مى‏دانم، شهادت را براى "دموکراتیک " فوز مى‏داند؟ شهادت را براى مسیر چپ یا راست فوز مى‏داند؟ بچه‏هاى ما براى اینکه همان جمهورى که در شوروى هست، همان جمهورى که کمونیستها مى‏خواهند، (خون دادند؟) ما خون دادیم براى آن جمهورى؟! ما خون دادیم براى جمهورى غرب؟! ما براى اسلام خون دادیم.
جوانهاى ما براى اسلام خون دادند. باید (دشمن را) بشناسید، علامتش هم همین است.(18)

توطئه زیر سایه "جمهورى " بى‏اسلام
ما اسلام (را) مى‏خواهیم، آزادى که در پناه اسلام است (و) استقلالى که در پناه اسلام است (را) مى‏خواهیم. ما آزادى و استقلالِ بى‏اسلام به چه دردمان مى‏خورد؟ وقتى اسلام نباشد، وقتى پیغمبر اسلام صلّى‏ الله‏ علیه‏ و‏ آله مطرح نباشد، وقتى قرآنِ اسلام مطرح نباشد، هزار تا آزادى باشد.
بدبختى ملت ما آن وقتى است که ملت ما از قرآن جدا باشند، از احکام خدا جدا باشند، از امام زمان (عجّل الله تعالى فرجه الشریف) جدا باشند. ما آزادى در پناه اسلام (را) مى‏خواهیم، استقلال در پناه اسلام (را) مى‏خواهیم، اساسِ مطلبْ اسلام است.(19)
اینها مى‏خواهند یک مملکت غربى براى شما درست کنند؛ آزاد هم باشید، مستقل هم باشید، اما نه خدایى در کار باشد و نه پیغمبرى و نه امام زمانى و نه قرآنى و نه احکام خدا (و) نه نمازى و نه هیچ چیز. هر جا که گفتند: "جمهورى "، بدانید که توطئه (در) کار است، هر جا (که) اسم اسلام را نیاوردند (و مثلا) گفتند: "جمهورى دمکراتیک "، بدانید توطئه (در) کار است، بدانید منهاى اسلام است، آزادىِ منهاى اسلام است، استقلالِ منهاى اسلام است. اینهایى که با اصل اسلام موافق نیستند و با اسلامى‏اش موافق نیستند، باز مناقشه خواهند کرد. همه اینها در این مشترک‏اند که نمى‏خواهند یک نهضت اسلامى به ثمر برسد.(20)
یک دسته دشمنهاى سرسخت هستند که مى‏خواهند این جمهورى اسلامى نباشد، هرچه مى‏خواهد باشد؛ جمهورى باشد، جمهورى دموکراتیک باشد، جمهورىِ هرچه مى‏خواهد باشد، جمهورىِ خلق باشد، (اما) اسلام تویش نباشد، براى اینکه اگر جمهورى اسلامى شد و قانون، قانون اسلامى شد، دیگر براى آن اربابها راهى پیدا نمى‏شود و آن وقت به عقیده آقایان، ما دیگر باید از (قافله) تمدن و از کشورهاى متمدن کناره بگیریم حتماً! باید کلاه آمریکا را سرمان بگذاریم و اگر این نشد، دیگر ما مرتجع هستیم و باید کناره بگیریم، دیگر منزوى هستیم(21)! (از این‎رو) عمّالشان به این راه افتادند که لازم نیست جمهورى "اسلامى " باشد، (بلکه) "جمهورى " باشد، "جمهورى ایرانى " باشد، "جمهورى دموکراتیک " باشد.(22)



مسیر یک ملت فداکار را نمى‏شود منحرف کرد
نصیحت و وصیت من به گروهها و گروهکها و اشخاصى که در ضدیت با ملت و جمهورى اسلامى و اسلام فعالیت مى‏کنند، اول به سران آنان در خارج و داخل، آن است که تجربه طولانى به هر راهى که اقدام کردید و به هر توطئه‏اى که دست زدید و به هر کشور و مقامى که توسل پیدا کردید، به شماها که خود را عالم و عاقل مى‏دانید، باید آموخته باشند که مسیر یک ملت فداکار را نمى‏شود با دست‏زدن به ترور و انفجار و بمب و دروغ‏پردازیهاى بى‏سر و پا و غیر حساب‏شده منحرف کرد و هرگز هیچ حکومت و دولتى را نمى‏توان با این شیوه‏هاى غیرانسانى و غیرمنطقى ساقط نمود، به‏ویژه ملتى مثل ایران را که از بچه‏هاى خردسالش تا پیرزنها و پیرمردهاى بزرگسالش، در راه هدف و جمهورى اسلامى و قرآن و مذهب جان‎فشانى و فداکارى مى‏کنند(23)

کلید پیروزى را حفظ کنید

ملت ما با هم همه اسلام را خواستند، همه ملت فریاد کردند با "اللّه اکبر " که ما اسلام را مى‏خواهیم، ما حکومت اسلامى، جمهورى اسلامى (را) مى‏خواهیم، مقصد ملت اسلام است، مقصد اصلى این است که یک حکومت اسلامى تحقق پیدا بکند، رژیم یک رژیم انسانى اسلامى بشود و مملکت یک مملکت اسلامى انسانى بشود که اسلام در همه قشرهاى مملکت ـ در همه قشرهاى مملکت، همه جا ـ اسلام باشد، هر جا بروید رنگ اسلام ببینید.(24)
در این نهضت، از آن بچه‏اى که تازه زبان باز کرده بود تا آن پیرمردهایى که نزدیکهاى مردنشان بود، همه با هم مى‏گفتند:
"جمهورى اسلامى "، همه اسلام را مى‏خواستند. این همه اسلام خواستن، توجه همه به معنویت بودن، توجه همه به خدا و دین خدا بودن، شما را پیروز کرد. این توجه را از دست ندهید. این رمز پیروزى است، کلید پیروزى است، این کلید را محکم نگه دارید، وحدت پیدا بکنید؛ مقصد هم خدا. این دو مطلب وقتى پیدا شد، این همه مسائل را حل مى‏کند و همه ما باید کوشش بکنیم و به مقاصد الهیه برسیم.(25)

همه با هم و براى اسلام باشید
"ید اللّه " با جماعت است، دست خدا با شما است. تا همه با هم هستید و همه اسلام را مى‏خواهید، خدا با شما است و تا خدا با شما است، کسى با شما نمى‏تواند معارضه کند.
خداوند خواسته است که مستضعفین بر مستکبرین غلبه کنند. غلبه کردند و مى‏کنند. دوستان من! عزیزان من! همه باهم باشید، برادر باشید، از تفرقه پرهیز کنید؛ همه براى اسلام، همه براى خدا، همه نیروى الهى.(26)

مسلمانان! از "جمهورى اسلامى " الگو بگیرید
اما به ملتهاى اسلامى توصیه مى‏کنم که از حکومت جمهورى اسلامى و از ملت مجاهد ایران الگو بگیرید و حکومتهاى جائر خود را ـ در صورتى که به خواست ملتها که خواست ملت ایران است، سر فرود نیاوردند ـ با تمام قدرت به جاى خود بنشانید که مایه بدبختى مسلمانان، حکومتهاى وابسته به شرق و غرب مى‏باشند و اکیداً توصیه مى‏کنم که به بوقهاى تبلیغاتى مخالفان اسلام و جمهورى اسلامى گوش فرا ندهید که همه کوشش دارند که اسلام را از صحنه بیرون کنند که منافع ابرقدرتها تأمین شود.(27)

(1) صحیفه امام، ج 6، صص 453 ـ 454
(2) صحیفه امام، ج 6، صص 462 ـ 463
(3) صحیفه امام، ج 6، ص 453
(4) صحیفه امام، ج 6، ص 453
(5) صحیفه امام، ج 12، ص 219
(6) سرزمین
(7) صحیفه امام، ج 12، ص 219
(8) صحیفه امام، ج 6، ص 453
(9) صحیفه امام، ج 6، ص 467
(10) صحیفه امام، ج 7، صص 54 ـ 55
(11) صحیفه امام، ج 8، ص 43
(12) صحیفه امام، ج 10، ص 319
(13) صحیفه امام، ج 8، ص 42
(14) صحیفه امام، ج 7، ص 533
(15) صحیفه امام، ج 6، ص 463
(16) صحیفه امام، ج 10، ص 410
(17) صحیفه امام، ج 7، صص 458 ـ 457
(18) همان
(19) صحیفه امام، ج 7، ص 459
(20) صحیفه امام، ج 10، ص 179
(21) صحیفه امام، ج 14، ص 440
(22) صحیفه امام، ج 8، ص 43
(23) صحیفه امام، ج 21، ص 436
(24) صحیفه امام، ج 7، صص 543 ـ 544
(25) صحیفه امام، ج 7، ص 107
(26) صحیفه امام، ج 7، ص 115
(27) صحیفه امام، ج 21، صص 412 ـ 413.
منبع: فارس نیوز

[ جمعه 90/1/12 ] [ 5:22 عصر ] [ علی آلیانی ] [ نظر ]

سلام

خجسته باد سالروز جمهوری اسلامی در ایران و به امید استقرار آن

در سراسر جهان

 جمهوری اسلامی

جمهوری اسلامی آری

حکومت خودکامان هرگز

 

به سلطه جویان شرق و غرب

فروش خاک ایران هرگز

 


[ جمعه 90/1/12 ] [ 5:11 عصر ] [ علی آلیانی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

لینک دوستان
برچسب‌ ها
امکانات وب
ایران رمان