سفارش تبلیغ
صبا ویژن

منتقدانه
.. و زمانی که قائم ما ظهور کند، ندا در دهد: آگاه باشید ای جهانیان! که منم امام قائم.. آگاه باشید ای اهل عالم که منم شمشیر انتقام گیرنده.. بیدار باشید ای اهل عالم که جد من حسین را تشنه کام کشتند.. بیدار باشید ای اهل عالم که جد من حسین را عریان روی خاک افکندند.. آگاه باشید ای جهانیان که جد من حسین را از روی کینه توزی پایمال کردند.. *یالثارات الحسین علیه السلام*
قالب وبلاگ

سلام

خواستم تا کمی تنوع به مطالب داده باشم. به همین دلیل مصاحبه جالبی رو از بازیگر نقش شمر در سریال مختارنامه براتون بذارم:

من با آن لباس و هیبت از کنار آنها رد شدم، پیرزن از او پرسید این فرد کیست و آشتیانی جواب داد او شمر است. پیرزن شروع به نفرین من کرد و اگر آن جا می ایستادم، به طور حتم از او کتک می خوردم. پشت سرم "کاوه فتوحی" بازیگر نقش حضرت عباس هم آمد، پیرزن دوباره از آقای آشتیانی پرسید او کیست. او هم در جواب گفت: حضرت عباس. پیرزن گفت قربانش شوم الهی، من می توانم بچه ام را به او دخیل ببندم تا شفا پیدا کند...
به گزارش جهان "محمد فیلی" بازیگر نقش شمر مصاحبه ای را با ویژه نامه "بهاران" انجام داده که بخش هائی از آن در ادامه آمده است:
 
*نقش منفی و مثبت برایم فرقی نمی کند، علاقه مندم نقش های استخوان دار را بازی کنم. هنگامی که میرباقری پیشنهاد بازی در نقش شمر را به من داد، از آن استقبال کردم. در ارایه این نقش سعی کردم وجوه و چهره طنز و شیرینی را از چهره ام بگیرم. بازی در نقش شمر ریسک نبود زیرا حرفه ام بازیگری است. امیدوارم توانسته باشم نقش شمر را به خوبی در آورده باشم تا مردم با آن ارتباط برقرار کنند. 

*معتقدم هرچقدر نقش شمر نفرت در درون مردم به وجود آورد، در ارایه این نقش موفق تر بوده ام. همکاری با داوود میرباقری برایم کلاس بازیگری بود. او کارگردانی فهیم و مولف است. یعنی هر چه دارد، مربوط به تحقیقات و دانش خودش است. به هیچ عنوان کپی برداری نمی کند. 

*از خواندن فیلنامه لذت بردم چون وقتی دیلوگ ها را می گفتم و بازی می کردم مانند یک شعر و موسیقی در کنار هم قرار می گرفت. میرباقری ویژگی خاصی در کار دارد اگر بازیگر نتواند سکانس مورد نظر او را در آورد، آن قدر با بازیگر کار می کند و وقت می گذارد تا بتواند آن چه مد نظرش است را در آورد. 


*درباره شخصیت شمر در اینترنت مطلب کمی نوشته شده بود. از لحاظ شخصیتی هیچ منبعی درباره او نبود. در طول کار با راهنمایی کارگردان، توانستم به شخصیت شمر نزدیک شوم. من روی میمیک صورت و چشمهایم کار کردم. البته طراحی گریم و لباس هم به کمکم آمد.

*مختارنامه در روستای "طرود" که در منطقه کویری اطراف شاهرود قرار دارد، فیلمبرداری شد. مزرعه ای کوچکی را که مالک آن پیرزنی بود اجاره کرده بودیم. بخش "علقمه" و رودخانه ای که حضرت عباس از آن برای اطفال امام حسین آب می برد را آنجا دکور زدیم. جاده ای در زمین این پیرزن درست کردیم که رفت و آمد کنیم. بخش کوچکی از مزرعه این پیرزن مرحوم، به خاطر رفت و آمد اسب ها خراب شده بود، او هم ناله و نفرین می کرد. مدیر تولید مجموعه (آشتیانی) با او صحبت کرد تا آرام شود. من با آن لباس و هیبت از کنار آنها رد شدم، پیرزن از او پرسید این فرد کیست و آشتیانی جواب داد او شمر است. پیرزن شروع به نفرین من کرد و اگر آن جا می ایستادم، به طور حتم از او کتک می خوردم. پشت سرم "کاوه فتوحی" بازیگر نقش حضرت عباس هم آمد، پیرزن دوباره از آقای آشتیانی پرسید او کیست. او هم در جواب گفت: حضرت عباس. پیرزن گفت قربانش شوم الهی، من می توانم بچه ام را به او دخیل ببندم تا شفا پیدا کند...
منبع: جهان نیوز

[ سه شنبه 90/1/9 ] [ 4:40 عصر ] [ علی آلیانی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

لینک دوستان
برچسب‌ ها
امکانات وب
ایران رمان