سفارش تبلیغ
صبا ویژن

منتقدانه
.. و زمانی که قائم ما ظهور کند، ندا در دهد: آگاه باشید ای جهانیان! که منم امام قائم.. آگاه باشید ای اهل عالم که منم شمشیر انتقام گیرنده.. بیدار باشید ای اهل عالم که جد من حسین را تشنه کام کشتند.. بیدار باشید ای اهل عالم که جد من حسین را عریان روی خاک افکندند.. آگاه باشید ای جهانیان که جد من حسین را از روی کینه توزی پایمال کردند.. *یالثارات الحسین علیه السلام*
قالب وبلاگ

سلام

هشدار آیت‌الله خاتمی به آل‌خلیفه و آل‌سعود؛
با کشت وکشتار به نابودی نزدیک‌تر می‌شوید

خبرگزاری فارس: آیت‌الله خاتمی خطاب به آل‌خلیفه و آل‌سعود گفت: فکر نکنید با کشت و کشتار حکومتتان می‌ماند، هر قطره خونی که از مظلومی ریخته می‌شود شما به نابودی نزدیک‌تر می‌شوید.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در دومین خطبه نمازجمعه امروز تهران، کشورمان را امن‌ترین و آرام‌ترین کشور منطقه دانست و اظهار داشت: سفرهای نوروزی و زیارت‌هایی که مردم در ایام نوروز انجام دادند بسیار جالب توجه بود.

وی افزود: البته قتل و غارت مسلمانان در لیبی، بحرین و یمن غمی بزرگ برای ما بود که عید ما را مکدر کرد.

خاتمی با اشاره به روز 12 فروردین گفت: مردم ما 50 روز بعد از پیروزی انقلاب به صحنه آمدند و با رای بیش از 98 درصدی خود سرنوشتشان را رقم زدند و به جمهوری اسلامی رای دادند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: مردم ما امام(ره) را قبول داشتند و اگر ایشان می‌گفتند جمهوری اسلامی باید حاکم باشد همه می‌پذیرفتند ولی باز هم امام(ره) فرمودند که مردم به پای صندوق‌های رای بیایند و این مسئله اوج مردم‌سالاری را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه مردم ما تاکنون حدود 32 بار پای صندوق‌های رای حاضر شده‌اند، گفت: مردم‌سالاری واقعی را باید در کشور ما ملاحظه کرد نه در نظام دیکتاتوری آمریکا، چرا که آمریکا همواره حامی دیکتاتورها بوده است.

خاتمی با بیان اینکه نظام ما در طول سال‌های انقلاب فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است، ادامه داد: نظام ما مانند سرو قامت کشیده در برابر دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان ایستادگی کرده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: در کشور ما دین حاکم است و این مسئله یکی از دلایلی است که ما توانستیم در برابر دشمن ایستادگی کنیم.

وی مردمی‌ بودن نظام جمهوری بودن اسلامی را یکی دیگر از دلایل ایستادگی آن دانست و اظهار داشت: در طول انقلاب هر جا که مردم احساس کردند انقلاب به حضور آنها نیاز دارد در عرصه حاضر شدند.

خاتمی حاکمیت ولایت فقیه را یکی از رازهای ایستادگی نظام جمهوری اسلامی در برابر دشمن دانست و تاکید کرد: مردم ما راه خود را پیدا کرده‌اند و با تمام قوا پشت سر ولی فقیه حرکت می‌کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: وحدت بین مردم یکی دیگر از عوامل ایستادگی نظام ما است، ملت ایران بر روی حفظ و استقلال نظام وحدت دارد.

خاتمی تاکید کرد که مردم ما همان روحیه انقلابی خود را دارند و این روحیه انقلابی باعث شد که آنها در روز 9 دی حضوری پرشور داشته باشند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال جهاد اقتصادی از سوی رهبر انقلاب، اظهار داشت: معنای اول جهاد، جهش است، همچنین جهاد را انگیزه مقدس هم معنا کرده‌اند و معنای دیگر آن هم مقابله با دشمن است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: جهاد اقتصادی به معنی جهش برای مقابله و رویارویی با دشمن در عرصه اقتصادی است.

خاتمی افزود: مخاطب سخن رهبری در خصوص جهاد اقتصادی همگان هستند، همچنین باید توجه کرد که دستگاه‌های فرهنگی نیز می‌توانند نقش مؤثری در این زمینه داشته باشند.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که باید در عرصه جهاد اقتصادی عملگرا بود و از شعارگرایی در این زمینه پرهیز کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به حوادث منطقه اشاره کرد و گفت: این حوادث و قیام‌ها هدف اسلام‌خواهی و عزت‌خواهی را دنبال می‌کند.

خاتمی ادامه داد: غربی‌ها بخصوص آمریکا از مسئله حقوق بشر پیوسته استفاده ابزاری می‌کنند، ولی باید توجه کرد که تنها منافع آنها برایشان مطرح است.

وی گفت: اوباما دروغ می‌گوید که ما برای نجات مردم لیبی وارد این کشور شده‌ایم، آمریکا دیکتاتورها را به جان مردم می‌اندازد تا مردم را از بین ببرد و بعد به عنوان ناجی وارد صحنه می‌شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به وقایع بحرین اشاره کرد و اظهار داشت: در بین قیام‌های منطقه قیام مردم بحرین از مظلومیت خاصی برخوردار است، چرا که رسانه‌های معاند سعی می‌کنند این قیام را وارونه جلوه دهند درحالی که در این قیام هم مردم همان اهداف قیام مردم لیبی و مصر را دنبال می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در قیام مردم بحرین مسئله شیعه و سنی مطرح نیست، گفت: سانسور اخبار بحرین در رسانه‌های استکباری از نکات قابل توجه است درحالی که شاهدیم ده‌ها نفر در بحرین مفقود شده‌اند و صدها نفر هم دستگیر شده‌اند و حتی در این کشور به زنان و بچه‌ها هم رحم نمی‌کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان سخنان خود به فتوای وهابی‌های تندرو اشاره کرد و گفت: این عده علیه هر کسی که مخالفند فتوا می‌دهند و جان و مال و ناموس مخالفین خود را مباح می‌شمارند.

خاتمی همچنین خطاب به آل خلیفه و آل سعود گفت: فکر نکنید با کشت و کشتار حکومتتان می‌ماند، هر قطره خونی که از مظلومی ریخته می‌شود شما به نابودی نزدیک‌تر می‌شوید.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نمازجمعه تهران امروز در اولین خطبه نمازجمعه تهران طی سخنانی اظهار داشت: همه افراد از دنیا می‌روند و پاداش‌های اصلی مربوط به روز قیامت است، یعنی دنیا جای کار و قیامت جای جزا است.

وی ادامه داد: بازگشت همه افراد به خداست و سرمایه روز قیامت عمل صالحی است که افراد پیش می‌فرستند، بر این اساس باید تا زمانی که سلامتی و نشاط داریم از سرمایه‌ها برای جهان ابدی استفاده کنیم.

خاتمی انس با خدا را از اصول اخلاق اسلامی برشمرد و گفت: یکی از موانع استجابت دعا، گناه و یکی دیگر از آنها روراست نبودن با خداست.

وی با بیان اینکه کسی که با خدا روراست نیست، نباید انتظار اجابت دعا را داشته باشد، افزود: انسان نمی‌تواند در دلش هم محبت خدا را جا دهد و هم نسبت به دنیا ابراز محبت کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت:‌ کسی که نسبت به خدا معرفت راستین دارد در هر لحظه و همه جا بیاد خداست.

منبع: فارس نیوز


[ جمعه 90/1/12 ] [ 5:24 عصر ] [ علی آلیانی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

لینک دوستان
برچسب‌ ها
امکانات وب
ایران رمان