سفارش تبلیغ
صبا ویژن

منتقدانه
.. و زمانی که قائم ما ظهور کند، ندا در دهد: آگاه باشید ای جهانیان! که منم امام قائم.. آگاه باشید ای اهل عالم که منم شمشیر انتقام گیرنده.. بیدار باشید ای اهل عالم که جد من حسین را تشنه کام کشتند.. بیدار باشید ای اهل عالم که جد من حسین را عریان روی خاک افکندند.. آگاه باشید ای جهانیان که جد من حسین را از روی کینه توزی پایمال کردند.. *یالثارات الحسین علیه السلام*
قالب وبلاگ

جایی برای اندکی تلافی؛

یک‌درخواست ازدولت: در مراسم دفن ولیعهد سعودی شرکت نکنید

اندکی پس از انتشار خبر تلخ و وحشتناک اعدام 18 تن از هموطنانمان در زندان دمام عربستان خبر رسید که نایف بن عبدالعزیز وزیر کشور (و ولیعهد) سعودی پس از 79 سال عمر، ناکام! از دنیا رفته است.

به گزارش جهان، انتشار خبر مرگ نایف، اگر چه ولوله ای در میان آل سعود انداخت اما بیش از آنکه که بخواهد کسی را متاثر یا ناراحت کند موجبات شادی بسیاری از مسلمانان شد. از مسلمان شهر قطیف عربستان گرفته تا شیعیان بحرین و .. به دنبال مرگ فردی که گفته می شود دستش به خون هزاران بیگناه آلوده بوده است، از این واقعه مسرور شدند.

همواره رسم است که به هنگام فوت مقامات یک کشور مقامات سایر کشورها در اقدامی دیپلماتیک، مرگ وی را تسلیت گفته و –بسته به میزان روابط با آن کشور- در مراسم تشییع و تدفین وی شرکت می کنند.

از آنجا که سیاست های خصمانه عربستان سعودی علیه مسلمانان و بویژه جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست از دستگاه دیپلماسی و دولت جمهوری اسلامی ایران انتظار می رود که نه تنها در مراسم تدفین ولیعهد سعودی شرکت نکنند بلکه به نشانه اعتراض به این حکومت دیکتاتور حتی از پیام تسلیت برای آنان نیز خودداری کنند. نکته ای که متاسفانه این روزها اخباری برخلاف آن بویژه در مورد تصمیم یکی از اعضای "تازه منصوب شده" حلقه انحراف به گوش می رسد.

شرکت در مراسم دفن ولیعهد سعودی نه تنها به مصلحت جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه با مصالح جهان اسلام، مصالح ملی و بین المللی و منطقه کشورمان نیز در تضاد آشکار است. بدون تردید شرکت در مراسم تشییع یا دفن نایف همزمان با روزهایی که سعودی ها 18 تن از هموطنانمان را در بدترین شرایط (بدون حضور وکیل و نماینده کنسولی و بدون رعایت معیارهای ابتدایی حقوق بشر) گردن زده اند منطقی به نظر نمی رسد. نباید فراموش کرد که قتل عام هموطنانمان در عربستان بر خلاف وعده مسئولان عربستانی به مقامات وزارت خارجه کشورمان و با دروغ گویی صریح وزیر خارجه سعودی به وزیر خارجه کشورمان همراه بوده ضمن آنکه گفته شده دستور مستقیم اعدام ایرانیان زندان دمام از سوی شخص نایف صادر شده است. در این شرایط و در حالی که عربستان حتی حاضر نشده اجساد ایرانیان اعدام شده را به کشورمان تحویل دهد، تحویل گرفتن حاکمان دیکتاتور این کشور پاسخی تلخ به خانواده های داغدار افراد اعدام شده و نیز خواسته ایرانیان خواهد بود.

از سوی دیگر با توجه به سوابق نایف و حکومت دیکتاتور عربستان در قتل عام مردم بحرین و همچنین دخالت عربستان در سایر کشورهای اسلامی به نفع دیکتاتورها و تفرقه انگیزی سعودی ها و در نتیجه نفرت ملت های مسلمان منطقه از دیکتاتورهای عربستان سعودی، شرکت مقامات جمهوری اسلامی به عنوان کشور حامی بیداری اسلامی و مظهر مردم سالاری دینی در مراسم دفن نفر دوم دربار سعودی باعث دوری ملت های مسلمان منطقه از ایران اسلامی خواهد شد. آیا سزاوار است که مسئولان ایرانی به بهانه حفظ روابط با عربستان در مراسم رسمی حکومتی و فردی شرکت کنند که دستش تا مرفق به خون شیعیان بیگنان بحرین آلوده است و موسس اسلام طالبانی و اسلام تروریستی بوده و همواره سیاست هایش در خدمت غرب و رژیم صهیونیستی بوده است؟ براستی سیاست های سعودی ها در کدام کشور از عراق و افغانستان گرفته تا لبنان و سوریه و فلسطین و بحرین و مصر و تونس و یمن با جمهوری اسلامی ایران همراه و یکسان است؟ چگون می توان در مراسم رسمی حکومتی شرکت کرد که مستقیم یا غیرمستقیم در جنایت ها علیه مسلمانان از سیستان و بلوچستان گرفته تا جنایات تروریست ها در سوریه و عراق و افغانستان شریک است؟

در کنار این باید به لیست بلند جنایات و سیاست های ضدایرانی سعودی ها، حبس ده ها ایرانی دیگر در عربستان، برخورد تحقیرکننده و زشت با زائران ایرانی، همراهی کامل با غرب بر ضد برنامه صلح آمیز هسته ای کشورمان، تبدیل شدن به پایگاه نظامی دشمنان ایران، حمایت از صدام در دوران جنگ تحمیلی علیه ایران، همراهی با سیاست های ضدایرانی و تحریمی امریکا علیه ایران بویژه در موضوع نفت، کارشکنی علیه کشورمان در نشست اوپک، موضع خصمانه ماه های اخیر مقامات سعودی علیه کشورمان، کشتار بی رحمانه و سفاکانه حجاج مظلوم ایرانی در سال 1366 (به دستور نایف وزیر کشور وقت عربستان)، محدود کردن شیعیان عربستان و اتخاذ زشت ترین قوانین و سیاست ها علیه آنها، همراهی با واشنگتن در پروژه ضدایرانی ترور سفیر عربستان در آمریکا، تجهیز گروهک های ضدانقلاب و تروریستی علیه ایران، اقدامات و اظهارات ضدایرانی در مورد جزایر سه گانه ایرانی و همچنین تحریف نام خلیج همیشه فارس، بازی رسانه ای برضد جمهوری اسلامی ایران به انحاء مختلف از جمله شبکه صهیونیستی العربیه، حمایت از فتنه گران در سال 88 و... نیز اشاره کرد. سیاست هایی که هر کدام به تنهایی برای برخورد قاطع با سعودی ها کافیست.

لازم به یادآوری است که هشت ماه قبل و به دنبال شرکت وزیر امور خارجه کشورمان در مراسم تشییع ولیعهد قبلی سعودی (سلطان بن عبدالعزیز) در آبان 90 فعالان سیاسی و رسانه ها واکنش تندی نسبت به این اقدام بروز دادند حال به نظر می رسد که در صورت شرکت هر مقام ایرانی در این مراسم با توجه به تشدید سیاست های ضدایرانی عربستان، واکنش شدیدتر را به دنبال خواهد داشت.

اکنون از مسئولان دولتی انتظار می رود که در این روزهای حساس که با مرگ ولیعهد سعودی همزمان شده است پاسخی درخور و قاطعانه به حاکمان مستبد این کشور داده و با اخراج سفیر حکومت توتالیتر عربستان و فراخوان سفیر کشورمان از ریاض، پاسخ شایسته ای به آلام خانواده های داغدار ایرانی و غرور ایرانیان، خانواده های شهدای بحرینی و سوری و سایر ملت های منطقه بدهند.

منبع: جهان نیوز


[ سه شنبه 91/3/30 ] [ 4:46 عصر ] [ علی آلیانی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

لینک دوستان
برچسب‌ ها
امکانات وب
ایران رمان