سفارش تبلیغ
صبا ویژن

منتقدانه
.. و زمانی که قائم ما ظهور کند، ندا در دهد: آگاه باشید ای جهانیان! که منم امام قائم.. آگاه باشید ای اهل عالم که منم شمشیر انتقام گیرنده.. بیدار باشید ای اهل عالم که جد من حسین را تشنه کام کشتند.. بیدار باشید ای اهل عالم که جد من حسین را عریان روی خاک افکندند.. آگاه باشید ای جهانیان که جد من حسین را از روی کینه توزی پایمال کردند.. *یالثارات الحسین علیه السلام*
قالب وبلاگ

گوشه ای نقش تعیین کننده دفاع سایبری در عملیاتهای نظامی و توان چشمگیر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در رزمایش جاری، رزمایش ولایت:

 

دفاع سایبری برای نخستین بار در رزمایش ولایت 91 به کار گرفته شد

سخنگوی رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 اعلام کرد: ?دفاع سایبری? برای نخستین بار در این رزمایش دریایی به کار گرفته شد.معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: گروه دفاع سایبری تیم خاصی است که به طور لحظه ای بر شبکه رایانه ای نظارت و کنترل دارد و تمامی مسیرهای ورودی و خروجی رایانه‌ها را کنترل می‌کنند تا تبادل اطلاعات رایانه‌ای به درستی انجام شود.

رزمایش ولایت

به گزارش جنگ نرم و عملیات روانی؛ امیر دریادار ?امیر رستگاری? در گفت و گو با خبرنگا ران با بیان این که ?دفاع سایبری? برای نخستین بار است که در رزمایش های دریایی کشور استفاده می شود، افزود: یکی از تمرینات روز دوم رزمایش (شنبه نهم دی ماه) حمله سایبری نیروهای مهاجم به شبکه‌های رایانه‌ای نیروهای مدافع بود که با هدف نفوذ به شبکه و کسب اطلاعات و یا نفوذ ویروس در شبکه انجام شد.

وی اضافه کرد: گروه دفاع سایبری نیروی دریایی ارتش با توجه به نظارت لحظه‌ای شبکه‌های رایانه‌های گروه مدافع، متوجه نفوذ سایبری گروه مهاجم شدند و با ایجاد دیوار آتش یا ? فایر وال? و با استفاده از نرم افزارهای در اختیار، ضمن جلوگیری از نفوذ آنها، مسیر نفوذ به شبکه را هم پیدا کرده و نسبت به هک کردن آن مسیر به طور همزمان اقدام آفندی انجام دادند.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: گروه دفاع سایبری تیم خاصی است که به طور لحظه ای بر شبکه رایانه ای نظارت و کنترل دارد و تمامی مسیرهای ورودی و خروجی رایانه‌ها را کنترل می‌کنند تا تبادل اطلاعات رایانه‌ای به درستی انجام شود.

رستگاری ادامه داد: گروه دفاع سایبری متوجه تمام نفوذها سایبری می‌شوند و بلافاصله اقدام‌های لازم را برای مقابله با آن انجام می‌دهند و چنانچه حمله سایبری از گروه نرم افزارها و بد افزارهای خاصی باشد، سریعا روی آن کار مقابله انجام می‌شود.

 وی هدف از حملات سایبری را نفوذ با هدف ربایش اطلاعات و خراب کردن سامانه‌های پردازش شبکه‌های رایانه‌ای عنوان کرد و گفت: وقتی نفوذ هکرها را به برخی شبکه‌های رایانه‌ای کشور مشاهده کردیم، تشخیص دادیم که نیروی دریایی هم نیاز به تشکیل گروه دفاع سایبری دارد.

رستگاری یادآور شد: این گروه هم اینک تشکیل شده است و تمام شبکه رایانه‌ای نیروی دریایی ارتش تحت کنترل و نظارت دقیق این گروه قرار دارد.

رزمایش تخصصی دریایی ?ولایت 91? نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از روز جمعه گذشته (هشتم دی ماه) با رمز ?یا حسین (ع)? در شرق تنگه هرمز، دریای عمان و مدار 18 درجه شمال اقیانوس هند آغاز شد و به مدت 6 روز ادامه دارد.

منبع:www.psyop.ir


[ سه شنبه 91/10/12 ] [ 1:49 صبح ] [ علی آلیانی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

لینک دوستان
برچسب‌ ها
امکانات وب
ایران رمان