سفارش تبلیغ
صبا ویژن

منتقدانه
.. و زمانی که قائم ما ظهور کند، ندا در دهد: آگاه باشید ای جهانیان! که منم امام قائم.. آگاه باشید ای اهل عالم که منم شمشیر انتقام گیرنده.. بیدار باشید ای اهل عالم که جد من حسین را تشنه کام کشتند.. بیدار باشید ای اهل عالم که جد من حسین را عریان روی خاک افکندند.. آگاه باشید ای جهانیان که جد من حسین را از روی کینه توزی پایمال کردند.. *یالثارات الحسین علیه السلام*
قالب وبلاگ

سلام

برای امروز نوحه سرائی شب هفتم محرم در مسجد جزایری رو برای دانلود میذارم از نوحه خوان جوان: امیرحسین آهنگری.

به دوست خوبم که با ما قهر کرده و دلم خیلی برا دیدنش تنگ شده از همینجا سلام میکنم. حدیثی میذارم درمنقبت دیدار با دوستان:

 

جبرئیل خبر داد مرا که خداى - عز و جل - فرشته‏اى بر زمین فرو فرستاد، آن فرشته مى‏رفت، تا به در خانه‏اى رسید، که مردى ایستاده اذن داخل شدن مى‏طلبد. فرشته گفت: با صاحبخانه چه کاردارى؟ گفت: برادر مسلمان من است، براى خدا به دیدن او آمده‏ام. فرشته گفت: کاردیگر ندارى؟ گفت: نه. پس آن فرشته به او گفت: به درستى که من فرستاده خدایم به‏سوى تو. و خداى - تعالى - تو را سلام مى‏رساند، و مى‏گوید: بهشت از براى تو واجب‏شد. و گفت: خداى - تعالى - مى‏گوید که: هر مسلمانى که زیارت مسلمانى کند، نه آن‏است که او را زیارت کرده، بلکه مرا زیارت کرده است و ثواب او بر من بهشت است.‏

پیامبر اعظم حضرت محمد(ص)

 اصول کافى، ج 2، ص 176، ح 2

و حالا

لینک دانلود مداحی

http://www.4shared.com/audio/0YR0q5fn/___7.html


[ سه شنبه 89/10/21 ] [ 3:37 عصر ] [ علی آلیانی ] [ نظر ]

سلام

وعده داده بودم از مداحی مراسم عزاداری امسال مسجد جزایری، خصوصاً حاج صادق آهنگران رو مثل برنامه های پارسال براتون روی سیصد و سیزده یار بلاگفا بذارم. نوحه خونی شب ششم محرم مراسم این مسجد رو براتون توی وبلاگ جدید التاسیسم در پارسی بلاگ میذارم از پسر عموی حاج صادق، امیرحسین آهنگری. جوون بسیجی ای که تازه وارد خط نوحه سرائی و مداحی شده. واقعاً برنامه های امسال از لحاظ کیفیت با مراسم دهه 70 این مسجد برابری کرد.

http://www.4shared.com/audio/30gFy5bp/___6.html


[ دوشنبه 89/10/20 ] [ 3:28 صبح ] [ علی آلیانی ] [ نظر ]

سلام

 

میخوام امشب بخشی از بیانات رهبری در ماه مبارک رمضان امسال درباره لزوم "ایجاد همدلی و تبدیل تفرقها به وحدت در لوای اسلام" براتون بذارم. که البته مقدار زیادی از این مطالب با توجه به دعای مکارم الاخلاق بیان شده:

 

Khamenei 

... در باب تقوا من یک جمله‌اى اینجا یادداشت کرده‌ام که عرض بکنم. غالباً وقتى گفته میشود تقوا، پرهیزگارى، ذهن انسان میرود به رعایت ظواهر شرع و محرمات و واجباتى که دم دست ماست؛ نماز بخوانیم، وجوهات شرعى‌مان را بدهیم، روزه بگیریم، دروغ نگوئیم. البته اینها مهم است، همه‌اش مهم است؛ لیکن تقوا ابعاد دیگرى هم دارد که غالباً ما از اینها غفلت میکنیم. در دعاى شریف مکارم الاخلاق یک فقره‌اى در توضیح این ابعاد دیگر هست: «اللّهم صلّ على محمّد و اله و حلّنى بحلیة الصّالحین و البسنى زینة المتّقین»؛(4) از خداى متعال درخواست میکند که پروردگارا! مرا با زیور صالحان زیور بده و با لباس پرهیزگاران ملبس کن. خوب، این لباس پرهیزگاران چیست؟ آن وقت این شرح جالب است: «فى بسط العدل»؛ لباس پرهیزگاران در گستردن عدالت، «و کظم الغیظ»؛ در فرو بردن خشم، «و اطفاء النّائرة»؛ در فرو نشاندن آتش؛ آتشهائى که بین افراد جامعه برمى‌افروزند. اینها تقواست. «و ضمّ اهل الفرقة»؛ افرادى که از شمایند، اما جدا شدند، سعى کنید اینها را گرد بیاورید. این جزو موارد تقواست، که در دعاى شریف مکارم‌الاخلاق - دعاى بیستم صحیفه‌ى مبارکه‌ى سجادیه - به آن اشاره شده است. این دعا، بسیار دعاى مهمى است. من عقیده‌ام این است که همه، بخصوص کارگزاران، باید این دعا را بخوانند و در مضامینش دقت کنند؛ تعلیم‌دهنده است. «و اصلاح ذات البین»؛ به جاى آتش‌افروزى، خبرچینى، این را به جان آن انداختن، آن را در پوستین این انداختن، اصلاح ذات‌البین کنند؛ بین برادران مؤمن، برادران مسلمان، ایجاد ائتلاف کنند؛ اینها تقواست.

 ببینید، اینها همه، مسائل امروز ماست. گستردن عدالت، عدالت قضائى، عدالت اقتصادى، عدالت در گزینشها، عدالت در تقسیم منابع و فرصتهاى کشور بین گروه‌ها، عدالت جغرافیائى، اینها مسائل خیلى مهمى است؛ اینها همه نیازهاى ماست. گستردن عدالت، بالاترین رقمهاى تقواست؛ این از یک نماز خوب، از یک روزه‌ى روز گرم تابستان بالاتر است. روایتى است که فرمود: هر امیرى - امیر یعنى همه‌ى شماها؛ هر کسى یک دستگاهى دارد که در آن فرمان میراند، حکم او در آنجا نافذ است - که روزى را به عدالت حکم کند، مثل این است که هفتاد سال عبادت کرده؛ اینها خیلى مسائل مهمى است؛ اهمیت عدالت را، رفتار عدالت‌آمیز را به ما نشان میدهد.

 فرو بردن خشم در مقابل دوستان. بحث اینجا دوستان است. البته در مقابل دشمنان باید غیظ داشت؛ «و یذهب غیظ قلوبهم».(5) در مقابل آن دشمنى که با هویت شما، با موجودیت شما مخالف است، آنجا خشم میشود خشم مقدس؛ آن اشکالى ندارد. نه، در جمع مؤمنین، در بین افرادى که مأمور به رفتار مسلمانى با آنها هستیم، خشم و حالت عصبانیت نباید باشد. خشم به انسان ضرر میزند. تصمیم‌گیرى با خشم مضر است، حرف زدن با خشم مضر است، کار کردن با خشم مضر است، غالباً دچار غلط و اشتباه است؛ این چیزى است که ماها متأسفانه خیلى ابتلاء پیدا میکنیم. جلوگیرى از این خشم، خشمى که موجب انحراف میشود، موجب خطاى در فکر و عمل میشود، یکى از موارد تقواست؛ «و کظم الغیظ».

 کار دیگر، «اطفاء النّائرة». بعضى‌ها آتش‌افروزى‌هاى سیاسى و جناحى میکنند. عده‌اى کأنه براى این کار مأموریت دارند. من مى‌بینم در داخل کشور خودمان که یک عده‌اى میخواهند اصلاً عناصر گوناگون را، جناحهاى مختلف را، افرادى از هر یک از جناحها را به جان هم بیندازند و اختلاف ایجاد کنند؛ کأنه اصلاً از آتش‌افروزى خوششان مى‌آید؛ این خلاف تقواست. تقوا این است: «اطفاء النّائرة». همچنان که در یک محیط مادى و فضاى مادى، شما یک آتش‌افروزى را اطفاء میکنید، باید در فضاى انسانى و معنوى و اخلاقى هم آتش‌سوزى‌ها را مهار و اطفاء کنید. و همین طور: «و ضمّ اهل الفرقة».

 ما عرض کردیم جذب حداکثرى، دفع حداقلى. البته معیار و میزان، اصول و ارزشهاست. انسانها از لحاظ ایمان در یک حد نیستند. ما در بین خودمان آدمهائى داریم ضعیف‌الایمان، آدمهائى داریم که ایمانشان قوى‌تر است. باید راه بیائیم. نمیشود ضعیف‌الایمان را دفع کرد، نمیشود فقط به کسانى چشم دوخت که قوى‌الایمانند؛ نه، ضعفا را هم باید در نظر داشت. کسانى که خودشان را قوى میدانند، آن کسانى را که ضعیف میدانند، ملاحظه کنند، مراعات کنند، دفع نکنند. آن کسانى که جزو مجموعه هستند، لیکن بر اثر اشتباه و غفلت کنار افتادند، جدا افتادند، اینها را به خود بیاورند؛ اینها را نصیحت کنند، دلالت کنند، راه را به آنها نشان بدهند، آنها را برگردانند. اینها مسائل اساسى است.

 پس اینها شد تقوا، اینها شد راه‌هاى توبه و انابه؛ «شهر التّوبه»، «شهر الانابه». منتها جالب این است که روزه و این ماه، یک عمل جمعى است؛ یک عمل فردى نیست. یعنى همه روزه‌ایم، همه داخل این ماهیم، همه سر این سفره نشستیم؛ همه‌ى افراد جامعه‌ى اسلامى، امت اسلامى. وقتى که میخواهیم این نصایح را، این توصیه‌هاى مهم کتاب و سنت را عمل کنیم، اگر همه خود را مخاطب آن بدانیم، ببینید در دنیاى اسلام چه اتفاقى مى‌افتد؛ در دایره‌ى محدودتر در کشور چه اتفاقى مى‌افتد. قدر این ماه را باید دانست. قدر دانستنش هم به همین است که واقعاً ماه را ماه توبه قرار بدهیم، ماه انابه قرار بدهیم، ماه تطهیر قرار بدهیم، ماه تمحیص قرار بدهیم؛ برویم به سمت این چیزها. خوب، حرف اصلى ما، عرض اصلى ما توى این جلسه همین بود که عرض کردیم.

4) صحفیه‌ى سجادیه، دعاى 20
5) توبه: 15


[ دوشنبه 89/10/20 ] [ 1:48 صبح ] [ علی آلیانی ] [ نظر ]
[ شنبه 89/10/18 ] [ 5:2 صبح ] [ علی آلیانی ] [ نظر ]

سلام

من تازگی از بلاگفا به پارسی بلاگ هم اومدم و البته بلاگفا رو هم از دست نمیدم. این اولین پست من هست با موضوع شهدا.

 

یه دستش قطع شده بود، اما دست بردار جبهه نبود. بهش گفتند: «با یه دست که نمی تونی بجنگی، برو عقب.» می گفت:  «مگه حضرت ابوالفضل(ع) با یک دست نجنگید؟ مگه نفرمود: "والله إن قطعتموا یمینی، إنّی احامی ابداً عن دینی"»

عملیات والفجر4 مسئول محور بود. حمید باکری بهش ماموریت داده بود گردان حضرت ابوالفضل(ع) رو از محاصره دشمن نجات بده. با عده ای از نیروهاش رفته به سمت منطقه ماموریت.

... لحظه های آخر که قمقمه رو آوردن نزدیک لبای خشکش گفته بود: «مگه مولامون امام حسین(ع) در لحظه شهادت آب نوشید که من بنوشم؟!»
شهید که شد، هم تشنه بود و هم بی دست ...

«شهید شاپور برزگر گلمغانی»

برای شادی روح شهدا. صلوات


[ شنبه 89/10/18 ] [ 4:37 صبح ] [ علی آلیانی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

لینک دوستان
برچسب‌ ها
امکانات وب
ایران رمان