سفارش تبلیغ
صبا ویژن

منتقدانه
.. و زمانی که قائم ما ظهور کند، ندا در دهد: آگاه باشید ای جهانیان! که منم امام قائم.. آگاه باشید ای اهل عالم که منم شمشیر انتقام گیرنده.. بیدار باشید ای اهل عالم که جد من حسین را تشنه کام کشتند.. بیدار باشید ای اهل عالم که جد من حسین را عریان روی خاک افکندند.. آگاه باشید ای جهانیان که جد من حسین را از روی کینه توزی پایمال کردند.. *یالثارات الحسین علیه السلام*
قالب وبلاگ

سلام

به کار خوب دیگران راضی باشیم

  

احادیث درباره این که راضی به کار خوب و نیک دیگران باشیم و راضی به کار ناپسند و گناه دیگران نباشیم.

 

امام صادق (ع) : ستمکار و کمک کار او و آنکه به ستم او راضى باشد هر سه آنان در ستم شریکند. اصول کافى جلد 4 صفحه 28

امام رضا (ع) فرمودند : ذریه ها و خاندان های قاتلان امام حسین (ع) به کارهای پدرانشان رضایت میدهند و به آن افتخار میکنند ، و جز این نیست که قائم (ع) وقتی خروج فرماید ، آنان را می کُشد ، به دلیل رضایت آنان به کار پدرانشان. ( توضیح : راوی ، از امام رضا (ع) در مورد حدیثی پرسید که از امام صادق (ع) روایت شده که فرموده است : حضرت بقیة الله عجل الله تعالی فرجه در زمان ظهور ، فرزندان قاتلان امام حسین (ع) را میکشد. امام رضا (ع) ضمن تایید حدیث فرمود : کسی از عملی راضی باشد ، مانند کسی است که آن کار را انجام داده است.و اگر کسی در مشرق کشته شود ، و دیگری در مغرب به قتل او راضی باشد ، آن راضی در پیشگاه خدا ، شریک قاتل به حساب می آید. ) عیون الاخبار الرضا ، علل الشرایع ، مسند امام رضا (ع) جلد 1 صفحه 220 حدیث 382

امام صادق (ع) : به خدا سوگند قائم ما آل محمد (ص) همه دودمان و نسل کشندگان حضرت حسین (ع) را میکشد ( چون ) به عمل پدرانشان ( راضی هستند ) . ثواب الاعمال عقاب الاعمال صفحه 485 

 

امام علی (ع) : از سخنان آنحضرت (ع) است ، پس از فیروزی که خداوند در جنگ جمل نصیب آنحضرت (ع) فرمود ، یکی از یاران آن جناب گفت : دوست داشتم برادر من فُلان با ما ، در این کارزار حاضر بود تا می دید چگونه خداوند تو را بر دشمنانت فیروزی عطا نمود ، حضرت فرمود آیا میل و محبت برادر تو با ما است ، گفت آری ، فرمود او هم در این جنگ با ما بوده. و ( از دوستداران ما حتی ) کسانیکه در صلب مردها و رحم زنها ، هستند ( مانند آنستکه ) در سپاهیان ما به همراهی ما حاضر بوده اند ، زود است که روزگار ایشانرا مانند خونیکه از بینی انسان ناگهان بیرون آید به وجود آورده ظاهر گرداند ، و به سبب ( خدمات و ترویج ) ایشان ایمان قوت گیرد ( و دشمنان ما ، در دست آنان مغلوب شوند ).   ترجمه و شرح نهج البلاغه فیض الاسلام صفحه 63 

امام علی (ع) : ( پس از پیروزی در جنگ بصره در سال 36 هجری یکی از یاران امام (ع) گفت : دوست داشتم برادرم با ما بود و می دید که چگونه خدا تو را بر دشمنانت پیروز کرد !. ) * شرکت آیندگان در پاداش گذشتگان * ( نقش نیت در پاداش اعمال ) امام (ع) پرسید : آیا فکر و دل برادرت با ما بود ؟ . گفت : آری. امام (ع) فرمود : پس او هم در این جنگ با ما بود ، بلکه با ما در این نبرد شریکند آنهایی که حضور ندارند ؛ در صُلب پدران و رَحِم مادران می باشند ، ولی با ما هم عقیده اند ، به زودی متولد می شوند ، و دین و ایمان به وسیله آنان تقویت میگردد.  نهج البلاغه دشتی (ره) صفحه 37

پیغمبر (ص) فرمود : کسی که حاضر شد در معصیتی پس مکروه داشت آنرا ، پس گویا آن کس غایب است از آن ، و هرکه غایب باشد از معصیتی و راضی شدن به آن ، مانند کسی است که حاضر شد در آن گناه.   کشکول منتظری صفحه 276 شماره 1173

پیغمبر (ص) فرمود هرکه دوست دارد قومی را بر اعمال ایشان ، حشر ( محشور ) کرده شود در گروه همان قوم و حساب کرده شود به حساب ایشان اگرچه نکرده باشد عمل ایشان را.  کشکول منتظری صفحه 277 شماره 1174

کسی که کار بد و نیک مردم را دوست بدارد مانند کسی است که آنها را انجام داده است.  کشکول شیخ بهایی جلد 1 صفحه 147

در کتاب مجمع البحرین از حضرت رضا (ع) نقل شده که فرمودند خداوند در روز قیامت امر میکند بنده ای را برای حساب حاضر میکنند و معاصی او را برایش میخوانند آن بنده بسیار ناراحت میگردد و بعد امر میفرماید تا اینکه عبادات او را به او تذکر می دهند تا خشنود گردد و سپس ثواب عباداتی را که به جا نیاورده است برای او میخوانند عرض میکند من این عبادت را به جا نیاورده ام ، خطاب می رسد آری آنها را به جا نیاورده ای ولکن من مطلع بر ضمائر قلوب بندگان خود می باشم چون میدانم تو در قلب تمنای ( انجام ) این گونه عبادات را می کردی و وسیله فراهم نشد که آنها را بجا آوری لذا من ثواب آنها را در نامه عمل تو ثبت و ضبط نمودم ، و در کتب معتبره نقل شده است که چون جابر بن عبدالله انصاری به زیارت قبر حسین (ع) مشرف شد به رفیقش عطیه عوفی فرمود ما شریک در ثواب این مردمی هستیم که در کنار قبر حسین (ع) مدفون می باشند ، زیرا از پیغمبر اکرم (ص) شنیدم که فرمودند کسی که راضی به کردار قومی باشد شریک در اعمال آنها خواهد بود.   منهاج السرور جلد 3 صفحه 117

در احادیث زیاد وارد است که هرکس بشنود عمل کسی را از خوب و بد و راضی به آن عمل گردد در اجر و عقوبت او شریک میباشد ، چنانچه در لآلی الاخبار نقل شده که از حضرت صادق (ع) پرسیدند دوازدهمین از شما که خروج میکند به چه جهت ذراری قتله جدش حسین (ع) را میکشد ؟ فرمودند : برای آنکه چون ذریه آنها می شنوند کردار ناشایسته پدران خود را و راضی به آن عمل میگردند و به این جهت استحقاق عقوبت پیدا میکنند. و در حدیث دیگر نقل شده روزیکه جنگ بصره خاتمه پیدا کرد شخصیکه در اردوی کیوان شکوه علی (ع) بود گفت ای کاش برادر من که در کوفه میباشد اینجا حضور داشت تا اینکه در ثواب این جنگ شریک بود ، حضرت فرمودند با ما در ثواب شریک می باشند آنهائیکه در اصلاب آباء و ارحام امهات میباشند تا روز قیامت راوی عرض کرد به چه سبب آنها شریک ما هستند فرمود برای آنکه چون از این غزوه ( جنگ ) اطلاع پیدا میکنند راضی به کردار ما می گردند و هرکس راضی به کردار کسی گردد در آن عمل شریک می باشند. و نیز روزی که جابر بن عبدالله به زیارت قبر امام حسین (ع) مشرف شد پس از زیارت قبر شریف رو کرد به طرف قبر شهدائیکه در زیر قدم آنحضرت دفن شده بودند و بر آنها سلام کرد و عرض کرد ما هم در ثواب با شما شریک میباشیم عطیه عوفی که در خدمتش بود عرض کرد چطور ما با اینهائیکه در راه حق بدنشان از دم شمشیر قطعه قطعه شده و اموالشان به غارت برده شد و اولادهای آنها یتیم گشته و عیالاتشان بیوه شده است شریک می باشیم ؟ فرمود : من از پیغمبر اکرم (ص) شنیدم که هرگاه کسی دست رس به عملی پیدا نکند ولکن موقعی که می شنود راضی به آن عمل گردد در اجر و ثواب یا گناه و عقوبت آن شریک می باشد و من به خدا قسم دوست داشتم که حاضر شوم و آنها در عمل خیر کمک کنم پس ما هم شریک در اعمال این مردم می باشیم ، و نیز در جامع السعادات از حضرت صادق (ع) نق شده که فرمودند :   (( العامل بالظلم و المعین له و الراضی به شرکاء ثلاثتهم )) یعنی کسی که ظلم کند و کسی که ظالم را کمک کند و کسی که راضی به آن ظلم باشد هر سه طائفه در ظلم شریک می باشند و عقوبت دارند ، و در سفینة البحار از علی (ع) نقل شده که فرمودند (( انما یجمع الناس الرضا و السخط و انما عقرناقة ثمود رجل واحد فعمهم الله تعالی بالعذاب لما عموه بالرضا )) یعنی این است و جز این نیست که مردمرا با یکدیگر جمع آوری در عقوبت یا مثوبت میکند این که چون قومی عملی از خوب یا بد انجام دادند کسانی که در آن عمل شرکت نداشته اند چون مطلع بر آن عمل میگردند یا راضی به آن عمل میشوند یا این که از آن عمل تنفر پیدا میکند پس آنهائیکه راضی به آن عمل گشته اند در اجر یا عقوبت شریک آنها می باشند و بدرستیکه ناقه ( شتر ) صالح را یک نفر پی کرد ( کُشت ) ولکن خداوند تمام آنها را به عذاب مبتلا کرد برای آنکه تمام آنها راضی به آن عمل گشتند ، و نیز در عیون الاخبار الرضا نقل شده که حضرت رضا (ع) فرمودند { و من غاب عن امر فرضی به کان کمن شهده واتاه } یعنی کسی که دور از کاری باشد ولکن چون آن عمل را شنید راضی به آن عمل شود مثل همان کسی است که در آن عمل حاضر بوده و او را به جا آورده است.    سوغات سفر ( از تالیفات حاج شیخ علی قرنی گلپایگانی ره )  جلد 1 صفحه 267 الی 269

ابن بابویه به سند خود از عبدالسلام بن صالح هروی روایت کرده که گفت حضور امام رضا (ع) عرض کردم ای پسر رسول خدا چه میفرمایید در این حدیثی که از حضرت صادق (ع) روایت میکنند که آنحضرت فرموده زمانی که قائم آل محمد (ص) ظهور نماید آنچه از نسل قاتلین حضرت امام حسین (ع) میباشد خواهد کشت بواسطه کارهای پدرانشان ، فرمود : این حدیث صحیح و درست است حضورش عرض کردم خداوند میفرماید : (( ولا تزروا وازرة وزر اخری )) خداوند گناه کسی را بر دیگری بار نمی کند ، پس مقصود و مراد این آیه چیست ؟ فرمود خداوند در تمام گفتارش راست فرموده لکن دودمان قتله ی امام حسین (ع) از کارهای پدرانشان راضی و خشنود بوده و به آنها افتخار میکنند و هرکه به کار دیگری راضی باشد مانند همان کس است که آن کار را انجام داده است ، اگر مردی را در مشرق زمین به قتل برسانند و شخصی در مغرب زمین به آن قتل راضی باشد این شخص شریک با قاتل محسوب میشود ، و حضرت قائم (ع) آنها را از آن جهت میکشد که راضی به قتل امام حسین (ع) بودند.     تفسیر جامع جلد 1 صفحه 306

سوره آل عمران آیه 180 ( ترجمه شیخ محمود یاسری ره ) {{ البته شنید خدا قول آن کسانی را که گفتند خدا فقیر است و ما توانگریم بزودی در دیوان عملشان بنویسیم آنچه را که گفتند و بنویسیم کشتن آنها پیغمبران را به ناحق ( اگرچه کفاریکه در زمان پیغمبر (ص) بودند پیغمبران را نکشتند ولی چون راضی بودند به عمل آنها که کشتند ، و هرکس راضی باشد به کاری مثل آن است که آن کار را کرده باشد به این جهت خدا کشتن پیغمبرانرا به ایشان نسبت داد ) و می گوئیم روز قیامت به ایشان بچشید عذاب سوزان را }}

عیاشی از حضرت صادق (ع) روایت کرده در آیه 183 سوره آل عمران  (( قل قد جائکم رسل من قبلی )) فرمود گرچه معلوم و معین است که یهودیان معاصر پیغمبر اکرم (ص) قاتل پیغمبران بنی اسرائیل نبوده اند ولی چون آنها به عمل پیشینیان خود راضی بوده و هوای آنها را بر سر داشتند لذا خداوند آنها را قاتلین نامید و آنها را ملزم به عمل قتل نمود چون از اعمال یهودیان سلف ( گذشته ) خشنود بودند ، و نیز از محمد بن ارقط روایت کرده گفت حضرت صادق (ع) به من فرمود آیا وارد شهر کوفه شده ای ؟ عرض کردم بلی فرمود آیا قاتلین حضرت امام حسین (ع) را مشاهده کرده ای عرض کردم ابدا حتی یکی از آنها را ندیده ام فرمود چطور آنها را ندیدی آیا نشنیدی قول خداوند را که میفرماید (( قل قد جائکم رسل من قبلی )) تا آخر آیه پس در زمان پیغمبر اکرم (ص) کجا بودند پیغمبرانی که نسبت قتل آنها به یهودیان زمان پیغمبر داده میشود و حال آنکه میان آخرین پیغمبر بنی اسرائیل تا پیغمبر ما پانصدسال فاصله بود چون آنها راضی به قتل آن پیغمبران بودند خدا آنها را هم قاتل نامید و چون مردم کوفه راضی به قتل حضرت حسین (ع) شدند لذا آنها را هم قاتل می نامند ، و نیز به سند خود از عمروبن معمر روایت کرده فرمود حضرت صادق (ع) خدا لعنت کند قدریه را و خدا لعنت کند طایفه خوارج را و لعنت کند طایفه مرجئه را و تکرار فرمود لعن بر مرجئه را عرض کردم حضورش آن دو طائفه اول را یکمرتبه لعن فرمودید ولی مرجئه را چندین مرتبه سبب چیست ؟ فرمود آنها خیال کردند کسانیکه ما ائمه را به قتل می رسانند مومن هستند آنان به واسطه این سخنان دامنهایشان به خونهای ما آغشته و آلوده میباشند تا روز قیامت آیا نمی شنوی قول خدا را که میفرماید : (( قل قد جائکم رسل من قبلی )) تا آخر آیه (( ان کنتم صادقین )) پس فاصله میان مخاطبین و قاتلین پانصدسال میباشد ولی نامیده خداوند آنانرا قاتل برای خاطر آنکه راضی به قتل پدران خود بودند.  تفسیر جامع جلد 1 صفحه 507 الی 508

حکمت 154 نهج البلاغه ترجمه دشتی ؛ اهمیّت نیّت‏ها : (اخلاقى، سیاسى) و درود خدا بر او، امام علی (ع) فرمود: آن کس که از کار مردمى خشنود باشد، چونان کسى است که همراه آنان بوده و هر کس که به باطلى روى آورد، دو گناه بر عهده او باشد، گناه کردار باطل ، و گناه خشنودى به کار باطل.

نوف بکالی گوید در مسجد کوفه خدمت امیرالمومنین (ع) رسیدم و سلام کردم و ایشان جواب سلام را دادند گفتم یا امیرالمومنین (ع) پندی به من بدهید فرمود ای نوف خوبی کن تا با تو خوبی شود.گفتم یا امیرالمومنین (ع) باز هم بفرمایید : امام (ع) فرمود : رحم کن تا با تو رحم کنند ( به مردم رحم کن تا آنها هم به تو رحم کنند ) . خوب بگو تا به خوبی یادت کنند.  (سخن خوب و درست بگو تا تو را مردم به خوبی یاد کنند) از غیبت اجتناب کن و غیبت مکن که غیبت کننده خورشت سگهای دوزخ است . سپس فرمود : ای نوف دروغ گفته کسی که فکر می کند حلال زاده است و به غیبت کردن گوشت مردم را میجود . دروغ گفته کسی که گمان دارد حلال زاده است و دشمن من و امامان از اولاد من است . دروغ گفته کسی که گمان دارد حلال زاده است و زنا را دوست دارد یا بر نافرمانی خدا در شب و روز دلیر است . ( در شب و روز بی باک گناه میکند) ای نوف صله رحم کن تا خدا عمرت را زیاد کند (  صله رحم با افراد مومن و دین دار)  ای نوف خوش اخلاق باش تا حسابت را سبک گیرند . ای نوف اگر می خواهی روز قیامت با من باشی به ستمکاران کمک مکن . ای نوف هرکه ما را دوست دارد روز قیامت با ما است و اگر مردی سنگی را دوست بدارد در قیامت با او محشور گردد ( یعنی در این دنیا هر کسی را دوست داشته باشی و با کارهایش موافق باشی در قیامت با او محشور میشوی )ای نوف مبادا خود را در میان مردم خوب جلوه دهی و در پنهان و خلوت خدا را نافرمانی کنی(مبادا در میان مردم خود را انسان خوب و مومن نشان دهی ولی در خلوت و تنهایی گناه کنی ) تا آنکه خدا در روزیکه ملاقاتش می کنی رسوایت کند. ای نوف آنچه راکه به تو گفتم نگهدار و عمل کن تا به خیر دنیا و آخرت برسی .  امالی شیخ صدوق مجلس 37 صفحه 209 الی 210

hadith110.mihanblog.com


[ جمعه 89/12/20 ] [ 8:36 عصر ] [ علی آلیانی ] [ نظر ]

سلام

آیا تحولاتی که در کشورهای منطقه اتفاق میفته، میتونه هشداری برای تک تک ما باشه که در زندگی شخصی یا اجتماعی خودمون به نکته ایمان داشته باشیم که ظلم در هیچ شرایط و محدوده ای پایدار نیست؟ ولو در مصر باشه که آحاد کثیری از مردمش در قبرستانها زندگی میکنن یا در کویت و عمان و بحرین و سعودی که در ناز و نعمتن. دلخوشیها و نعمتهای دنیوی حتی تمیتونه باعث بسته شدن چشم ملتها و افراد بر روی ظلم بشه. البته همه این مسائل زمانی برای ما قابل درکه که بدونیم جاهائی داریم بهم ظلم میکنیم. یعنی ظلم را، ظلم ببینیم. نه با اهداف دیگه اونرو به نامهای دیگه ای توجیه کنیم. حتی بنام عدالت و قانون و برخورد با تخلف یا شکستن مخالف و دشمنمون به هر قیمتی!

(قابل توجه بعضی "بظاهر" دوستان من که گوی ظلم و قساوت و سکوت در برابر منکر رو از دیگران ربودن):

 

ترجمه تفسیر المیزان جلد8 صفحه: 384

و این خود یک امتحانى بوده از خداى تعالى ، و خداوند به این جهت ایشان را به چنین امتحانى مبتلا کرد که فسق و فجور در میان ایشان رواج یافته بود، و حرص بر این اعمال ، ایشان را وادار به مخالف ت امر خدا و صید ماهى و بدست آوردن هزینه فسق و فجورشان مى کرد، و تقوائى که ایشان را از مخالفت باز بدارد نداشتند لذا فرمود: (( و کذلک نبلوهم (( یعنى اینچنین ما ایشان را مى آزماییم (( بما کانوا یفسقون (( بخاطر فسقى که مرتکب مى شدند.
جواب دسته اى از امت موسى (ع ) که نهى از منکر مى کردند به دسته دیگرى که سکوت پیشه کرده بودند

وَ إِذْ قَالَت أُمَّةٌ مِّنهُمْ لِمَ تَعِظونَ قَوْماً اللَّهُ مُهْلِکُهُمْ ...

معلوم مى شود امت دیگرى بوده که این امت را موعظه مى کرده اند، پس ‍ تقدیر آیه چنین است : (( اذ قالت امه منهم لامه اخرى کانت تعظهم - آن زمان که امتى از ایشان به امت دیگرى که ایشان را موعظه مى کرد گفتند ...(( و جمله (( لامه اخرى کانت تعظهم (( براى اختصار حذف شده است . و ظاهر اینکه گفتند: (( چرا موعظه مى کنید مردمى را که خدا هلاکشان خواهد کرد(( این است که ایشان اهل تقوا بوده اند، و از مخالفت امر خدا پروا داشته اند جز اینکه دیگران را که اهل فسق بودند نهى از منکر نمى کردند، چون اگر خود این امت نیز اهل فسق و تعدى بودند آن قوم دیگر ایشان را نیز موعظه مى کردند و در پاسخ اعتراض و ملامتشان نمى گفتند: (( معذره الى ربکم - تا نزد پروردگار شما معذور باشیم (( و نیز از گفتار عده اى که سکوت کردند بر مى آید که اهل فسق و فجور مساءله تجاوز و عصیان را به حدى رسانده بودند که علنا مرتکب فسق مى شدند، و دیگر نهى از منکر در ایشان اثر نمى کرده ، چیزى که هست آن امت دیگر که سکوت نکرده و همچنان نهى از منکر مى کردند ماءیوس از موعظه نبودند و هنوز امیدوار بودند بلکه در اثر پافشارى بر موعظه و نهى از منکر دست از گناه بردارند، و لااقل چند نفرى از ایشان ، تا اندازه اى به راه بیایند.
علاوه بر این ، غرضشان از اصرار بر موعظه این بوده که در نزد خداى سبحان معذور باشند، و بدین وسیله مخالفت با فسق ، و انزجار خود را از طغیان و تمرد اعلام داشته باشند. و لذا در پاسخ امت ساکت که به ایشان مى گفتند: (( چرا موعظه مى کنید(( اظهار داشتند: (( معذره الى ربکم و لعلهم یتقون - تا هم نزد پروردگارتان معذور باشیم و هم شاید ایشان از گناه دست بردارند(( .
و در اینکه گفتند: (( نزد پروردگارتان (( و نگفتند (( نزد پروردگارمان (( اشاره است به اینکه نهى از منکر به ما اختصاص ندارد، شما هم که سکوت کرده اید مسؤ ولید، و باید این سکوت را شکسته و این قوم را نصیحت کنید، براى اینکه اعتذار به سوى پروردگار بخاطر مقام ربوبیتیش بر هر کسى واجب است ، و همه مربوبین این پروردگار باید ذمه خود را از تکالیفى که به ایشان شده و وظائفى که به آنان محول گشته فارغ سازند، همانطور که ما مربوب این رب هستیم شما نیز هستید، پس آنچه که بر ما واجب است بر شما نیز واجب اس

www.tooba-ir.org


[ جمعه 89/12/20 ] [ 8:27 عصر ] [ علی آلیانی ] [ نظر ]

سلام

فوری: جنایات بیسابقه در بندر نفتی السدرة لیبی توسط قذافی جنایتکار علیه مردم بیدفاع

  

جدیدترین تحولات لیبی؛
انقلابیون لیبی هرلحظه پیروزی‌ جدیدی کسب می‌کنند
خبرگزاری فارس: تصرف بن‎جواد توسط انقلابیون، تشدید موج انقلاب در لیبی، بمباران تأسیسات نفتی بندر سدره و تداوم اعدام سربازان نافرمان توسط قذافی از جمله جدیدترین تحولات لیبی است.

به گزارش فارس به نقل از الجزیره، روز گذشته (چهارشنبه) درگیر‌ی مزدوران قذافی با انقلابیون لیبی در منطقه راس لانوف در شرق طرابلس برای چندمین روز متوالی ادامه داشت و نیروهای قذافی تلاش نمودند کنترل این منطقه نفتی را دوباره به‏دست گیرند که موفق به این امر نشدند،‌ این درحالی است که جنگنده بمب‎افکن‌های قذافی یک منبع نفتی را در بندر سدره نیز بمباران نموده و به این ترتیب به نظر می‌رسد رژیم لیبی بمباران تاسیسات نفتی را آغاز نموده است.

* تصرف بن‎جواد توسط انقلابیون

از بن‎جواد گزارش می‌رسد که انقلابیون لیبی موفق شدند بر این شهر که در نزدیکی‌ راس لانوف قرار دارد، استیلا یابند. مرکز این شهر به‎دست انقلابیون لیبی افتاده و درگیری‌های شدیدی در غرب آن میان نیروهای تابع قذافی با انقلابیون در جریان است.
درگیری‌های روز گذشته در شهر بن‎جواد متمرکز بود و این شهر با اینکه کوچک می‌نماید، اما از این جهت که بر سر راه وادی الاحمر که گردان‌ها و نیروهای قذافی در آن متمرکز شده‌اند، قرار داشته و فاصله چندانی با سرت زادگاه قذافی ندارد و انقلابیون قصد دارند پس از تصرف این شهر سرت را آزاد کنند، بنابراین مهم می‌نماید.

* آمادگی ارتش ملی لیبی برای ورود به نبرد

انقلابیون درحالی روز گذشته به سوی بن‎جواد پیشروی کردند که زیر آتش شدید سلاح‌های سنگین نیروهای قذافی و موشک‌باران این نیروها قرار داشتند و ارتش ملی خود را برای ورود به اولین نبرد با سلاح‌های سنگین علیه نیروهای قذافی در بن‎جواد آماده می‌کند.

* ادامه درگیری‌های شدید در راس لانوف

"عبد العظیم محمد " خبرنگار الجزیره از راس لانوف گزارش داد که این شهر روز گذشته شاهد رویارویی‌های بسیار سنگین و سخت میان دو طرف بود و نیروهای تابع قذافی در این درگیر‌ی‌ها از سلاح‌های سنگین استفاده کردند.

* بمباران تأسیسات نفتی بندر سدره

روز گذشته جنگنده بمب‎افکن‌های تابع قذافی اقدام به بمباران بندر نفتی السدره نمودند،‌ به‎گونه‌ای که ستون‌های دود از داخل این شهر به هوا برمی‌خاست. در یکی از این بمباران‌ها جنگنده‌های قذافی یکی از منابع نفتی سدره را هدف قرار دادند.

* تخریب 80 درصد تأسیسات شهر سدره

شاهدان عینی با اشاره به اینکه روز گذشته بمب‌افکن‌های قذافی منابع سوخت و ایستگاه‌های برق و آب بندر سدره را هدف قرار دادند، می‌گویند: طی بمباران هوایی روز گذشته 80 درصد تاسیسات این بندر تخریب گردید.

* الزاویه در محاصره تانک‌های قذافی

یکی از انقلابیون شهر الزاویه که در شمال غربی لیبی و 50 کیلومتری طرابلس پایتخت لیبی قرار دارد، گفت: تانک‌های تابع قذافی هم‎چنین حلقه محاصره را بر میدان اصلی شهر که در دست انقلابیون است، تنگ‌تر می‌کنند.

* ادامه درگیری‌های شدید در منطقه الجبل الغربی

شاهدان عینی گفتند که روز گذشته درگیری‌های سنگین و شدیدی در دروازه‌های دو شهر صرمان و الزوایه که در منطقه الجبل الغربی واقع شده، روی داد و انقلابیون موفق شدند چند تن از نیروهای تابع قذافی را کشته و به اسارت بگیرند و در میان کشته‌شدگان افسران ارتش نیز مشاهده می‌شدند.

* تداوم اعدام سربازان نافرمان توسط قذافی

اما مزدوران به اسارت گرفته شده توسط انقلابیون تاکید کردند: قذافی دستور اکید داده که در صورتی که فرماندهان با تخلف و عدم تبعیت از فرامین سربازان مواجه شدند، سریعا آنها را اعدام کنند و یکی از این اسیران گفت که اعدام برادر خود را در برابر چشم خود دیده است، این درحالی است که انقلابیون بر اجساد سربازانی دست یافتند که اعدام شده بودند و در میان این اجساد پیکر یک سرهنگ ارتش نیز مشاهده می‌شد.
خبرنگار الجزیره گزارش می‌دهد میان کشته‌شدگان درگیری‌های روز گذشته یک سرهنگ و یک سرگرد از نیروهای تابع قذافی مشاهده می‌شود و یکی از پزشکان بیمارستان شهر الزاویه تاکید کرد که شمار کشته‌شدگان به بیش از 40 تن می‌رسد. درگیری‌های روز گذشته الزاویه به قدری شدید بود که پالایشگاه شهر کار خود را متوقف نمود.

* برگزاری تظاهرات در شهر زنتان

در شهر زنتان که در 120 کیلومتری جنوب غربی طرابلس قرار دارد، مردم این شهر به حمایت از انقلاب 17 فوریه به خیابان‌ها ریخته علیه رژیم قذافی شعار سردادند. انقلابیون لیبی روز گذشته بر این شهر استیلا یافتند، اما نیروهای تابع قذافی پیرامون آن تمرکز یافته‌اند.

* تشییع پیکر شهدای مصراته

روز گذشته شهر مصراته در غرب لیبی شاهد تشییع پیکر قربانیان بمباران هوایی دو روز گذشته علیه این شهر بود و خبر می‌رسد که نیروهای قذافی خود را آماده می‌کنند تا این شهر را دوباره تصرف کنند، اما این شهر روز گذشته روز آرامی را پشت سر گذاشت.

* بمباران تأسیسات و مراکز شهر

شاهدان عینی به خبرنگار الجزیره گفتند که در حملات دو روز گذشته نیروهای قذافی به این شهر ساختمان پست و دادگستری و صندوق بازنشستگی و چندین مرکز مهم شهر هدف قرار گرفت و بیمارستان‌های مصراته که با کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی مواجه است، مملو از مجروحان بمباران‌های روزهای اخیر است و گفته می‌شود که طی دو روز گذشته 30 تا 40 نفر کشته شدند.

* برگزاری تظاهرات و راه‎اندازی یک پایگاه اطلاع رسانی

خیابان‌های شهر بن‎غازی روز گذشته شاهد تظاهراتی در حمایت از انقلابیون لیبی و انقلاب 17 فوریه و محکومیت بمباران و موشک‎باران شهرهای مختلف لیبی توسط زنان این شهر بود و جوانان این شهر اقدام به راه‎اندازی یک پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی به نام "مرکز خبری لیبی آزاد " نمودند تا جهانیان را از واقعیت آنچه در لیبی می‌گذرد، باخبر نمایند.

 

و من النّصر الّا من عندالله


[ پنج شنبه 89/12/19 ] [ 2:36 عصر ] [ علی آلیانی ] [ نظر ]

سلام

قابل توجه آقای هاشمی که تازه جنگ تموم شده بود و ایشون توی نمازجمعه گفتن: دوره یقه چرکینها تموم شده و دوره یقه سفیدهاس!. و ما امروز هر چه میکشیم از این یقه سفیدهای بظاهر مذهبی و انقلابی رنج نکشیده س(که البته امروز بعد از دوران اصلاحات و 5ساله اخیر در کارگزاران و مشارکت و اخیراً در برخی جاهای دولت نقاب از چهره شون افتاده).

 

 
پاسخ سازمان بسیج مستضعفین به مقاله‌ای در توهین به بسیجیان

خبرگزاری فارس: روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین در اعتراض به درج مطالب اهانت‌آمیز نسبت به بسیج و بسیجیان طی بیانیه‌ای اعلام کرد: از آن رسانه محترم انتظار می‌رود که با قلم خود این توهین بزرگ را علیه بسیج و حزب‌الله را جبران کند.


به گزارش خبرگزاری فارس، در پی درج مقاله‌ای با عنوان "هاشمی مظلوم‌تر از بهشتی " در تاریخ 11/ 12/ 89 در روزنامه جمهوری اسلامی، روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین با انتشار جوابیه‌ای، به درج این مقاله در روزنامه جمهوری اسلامی اعتراض کرد که متن کامل این جوابیه در زیر می‌آید:

متأسفانه در مقاله مذکور آمده است: "اگر این حرمت‌شکنی‌ها و خیره‌سری‌ها به‏نام بسیج و حزب اللّهی همین طور ادامه یابد . . . " که نکاتی از روی موعظه و ارشاد برای هدایت طراحان این مقاله به صراط مستقیم انقلاب به شرح زیر بیان می‌گردد:

1- حمله به بسیج و کوبیدن آن با موج تهمت و توهین و افترا پدیده‌ای ناشناخته نیست بلکه بسیج از آغاز تشکیل، همواره آماج هجوم استکبار به سرکردگی آمریکا، انگلیس، و صهیونیسم بین‌الملل و مزدوران داخلی آنان چون منافقین و سلطنت‌طلب‌ها بوده و هست و این موضوع تازگی ندارد. اما اینکه روزنامه‌ای مدعی خط امام(ره) آن هم در تبیین مظلومیت شهید بزرگوار آیت‌الله سید محمدحسین بهشتی قلم از حریم عقل و عدل خارج کند و مقدس‌ترین نهادی را که در صدر قلب امام جای دارد، مورد هجمه ظالمانه قرار دهد، موضوعی عجیب و قابل تأمل است.

با حسن ظن به ادعای پیروان آن روزنامه از خط امام چند جمله از حضرت امام(ره) را یادآور می‌شویم تا مسئولان محترم آن روزنامه، مقایسه‌ای بین ادبیات به کار گرفته خود را با این امواج زلال مهر و عشق بنماید و اگر احساس می‌کنند با خط امام(ره) در تقابل قرار گرفته‌اند، در مرام خود بازنگری نمایند.

امام عزیزمان فرمودند: اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین‌انداز شد چشم طمع دشمنان و جهان‏خواران از آن دور خواهند گردید و الّا هرلحظه باید منتظر حادثه ماند.

و تکان‏دهنده‏تر از آن تذکر الهی پیر و مراد جمارانیان بود که فرمودند: اگر مسئولین نظام اسلامی از شما (بسیجیان) غافل شوند به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت.

شایسته است بدانید اول بسیجی ایران اسلامی شخص بی‌بدیل امام روح الله است که فرمودند: از خدا می‌خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی‌ام.

آری؛ بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن،‌ نام و نشان در گمنامی و بی‌نشانی گرفته‌اند.

2- اگر بحث از مظلومیت شهید بهشتی است باید بدانیم که سبب مظلومیت ایشان چه بوده است؟

مظلومیت آن شهید بزرگوار از آن رو بود که آنچه به او نسبت می‌دادند با حقیقت فاصله‌ای فاحش داشت. او را متهم به رفاه‌طلبی و داشتن ویلا در اروپا می‌کردند در حالی که او حتی یک بار عید نوروز را در کیش سپری نکرد. او را متهم به ثروتمند بودن و داشتن حساب‌های کلان خارجی می‌کردند در حالی که نه‎تنها خودش حتی هیچ‎کدام از اعضای خانواده‌اش حساب‌های متعدد بین‌المللی حتی یک شرکت اقتصادی داخلی هم نداشته و بهشتی مظلوم در نهایت سادگی بدون هیچ تجمل و اشرافی‎گری می‌زیست.

بهشتی را متهم به شکنجه مردم و سازماندهی حزب‌الله برای حمله به تجمعات سیاسی می‌کردند در حالی که بهشتی رئوف‌ترین قلب را داشته و به کوچکترین رفتار خارج از اعتدال رضایت نمی‌داد.

او را متهم به ارتباط با بیگانگان می‌کردند، در حالی که هیچ‌گاه رسانه‌های خارجی از او و جریانات وابسته به او حمایت نمی‌کردند و همواره ایشان را مورد هجمه بدترین اتهامات و بمباران رسانه‌ای قرار می‌دادند.

کسانی که به بهانه دفاع از شهید بهشتی به بسیج و حزب‌الله حمله می‌کنند، باید از خود بپرسند: اگر امروز غائله 14 اسفند 59 تکرار شود در کدام جبهه قرار دارند؟ در جبهه‌ای که شهید بهشتی و حزب‌اللّهی‌های مظلوم کتک خوردند؟! یا در گروه مقابل و معاندین که اتفاقاً آنها نیز مدعی هتک حرمت بودند؟!

همه می‌دانند که اتهام اصلی بهشتی نزد دشمن، ارتباط تنگاتنگ او با بسیج و حزب‌الله بود. اتهام بهشتی و سبب مظلومیت آن عزیز، خضوع و تسلیم کامل او در مقابل ولایت بود. و نه ایستادگی در مقابل راه ولایت!

متهم کردن بسیجی‌ها و حزب‌اللّهی‌هایی که ده‌ها هزار شهید و جانباز برای حفظ ولایت نثار کردند، به حرمت‎شکنی و به کار بردن واژه‌های ناجوانمردانه خیره‏سر و انبوه انسان‎هایی که تسلیم‌تر از آنان در مقابل حقیقت پیدا نمی‌شود، از جنس همان ظلمی است که به مقام بهشتی مظلوم روا داشته‌اند. و اگر روزنامه جمهوری اسلامی قائل به مظلومیت آن شهید می‌باشد شکی نیست که این مقاله او را مظلوم‌تر کرده است.

3- ادب و تواضع مرام بسیج است و حرمت‏شکنی در قاموس بسیج راه ندارد و حتی اگر حرمت توهین و افترا نبود بسیج هوشیارتر از آن است که با رفتار ناشایست مظلوم‌نمایی متخلفان را فراهم آورد.

4- گاهی صحنه‌های مشمئز کننده از توهین و درگیری توسط عناصری خاص ساخته شده و شعارهایی در دو جبهه مخالف سر داده می‌شود که به هر ناظر بسیجی به وضوح روشن است که هر دو طرف درگیر از یک مبدأ و آن‏هم از سوی دشمنان نظام هدایت می‌شوند و انگیزه‌ای جز ظالم جلوه دادن نظام و حزب‌الله در کار نیست. از افراد باسابقه و کارکشته در سیاست بعید است که فریب این صحنه سازی‌ها را بخورند و همچون برپا کنندگان 14 اسفند بسیج و حزب‌الله متهم به حرمت‏شکنی کنند.

از آن رسانه محترم انتظار می‌رود که با قلم خود این توهین بزرگ را علیه بسیج و حزب‌الله را جبران کند و حسن نیت خود را در پیروی از خط امام را با عذرخواهی از فداکارترین انسان‌های روزگار که نماد عزت و شرف ملت، بلکه امت اسلامند آشکار کرده و بار دیگر پایبندی خود را به حق نمایان سازد.

منبع: خبرگزاری فارس


[ دوشنبه 89/12/16 ] [ 10:45 عصر ] [ علی آلیانی ] [ نظر ]

سلام

 

الا ان نصرالله قریب

 
 
آخرین اخبار از تحولات لیبی؛
درگیری شدید نیروهای انقلابی و گردان های قذافی در اطراف پایتخت

خبرگزاری فارس: جنگنده‌های رژیم قذافی نقاط مختلف لیبی را امروز برای چندمین بار بمباران کردند و درگیری شدید بین نیروهای انقلابی و گردان های قذافی در نقاط مختلف این کشور در جریان است.


به گزارش مانیتورینگ فارس، ساعتی قبل در حمله مجدد جنگنده‌های قذافی به منطقه "راس لانوف " حداقل سه نفر کشته شده و چندین تن دیگر زخمی شدند.

بنا بر گزارش شبکه الجزیره بمباران شهر لانوف در شرایطی انجام شد که درگیری های شدیدی بین نیروهای انقلابی و گردان‌های قذافی در اطراف پایتخت لیبی در جریان است.

اوج درگیری‌های در شهر الزاویه است، جایی که نیروهای قذافی تلاش دارند با تنگ تر کردن محاصره، مقاومت مردمی در داخل این شهر را شکست دهند.

این درحالی است که طی چند روز گذشته نیروهای قذافی چندین بار تلاش کردند تا این شهر را از کنترل نیروهای مردمی خارج کنند که این تلاش‌ها ناکام ماند.

منابع رسانه ای اعلام کردند که شهر از شرق و غرب مورد حمله قرار گرفته است ولی مقاومت مردمی همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر نیروهای انقلابی زیر آتش ماشین جنگی قذافی مجبور به عقب نشینی از شهر "بن جواد " در شمال لیبی شدند و این دومین بار است که در حمله جنگنده‌ها و تانک‌ها قذافی به بن جواد نیروهای انقلابی عقب نشینی می‌کنند، ولی پیش تر انقلابیون پس از عقب نشینی چند ساعته دوباره کنترل این شهر را بدست گرفتند.

الجزیره گزارش داد که نیروهای قذافی برخی از شهرهای غرب و شرق لیبی را موشک باران کرده اند و درگیری در نقاط مختلف با شدت در جریان است.

منبع: خبرگزاری فارس


[ دوشنبه 89/12/16 ] [ 10:37 عصر ] [ علی آلیانی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

لینک دوستان
برچسب‌ ها
امکانات وب
ایران رمان