سفارش تبلیغ
صبا ویژن

منتقدانه
.. و زمانی که قائم ما ظهور کند، ندا در دهد: آگاه باشید ای جهانیان! که منم امام قائم.. آگاه باشید ای اهل عالم که منم شمشیر انتقام گیرنده.. بیدار باشید ای اهل عالم که جد من حسین را تشنه کام کشتند.. بیدار باشید ای اهل عالم که جد من حسین را عریان روی خاک افکندند.. آگاه باشید ای جهانیان که جد من حسین را از روی کینه توزی پایمال کردند.. *یالثارات الحسین علیه السلام*
قالب وبلاگ

سلام

قابل توجه دوستانی که اصلن به تاثیر فضای مجازی و جنگ سایبری  حساسیت اون توجه ندارن و میخوان فقط با شیوه های سنتی بمصاف تهاجم فرهنگی و روانی دشمن برن و هرچی هم ما توی سرمون میزنیم بگوش اونا فرو نمیره!پست بعدی رو درباره بازیهای رایانه ای و خطاب به دوستانی که در این بازیها بدون توجه تبعات ناخواسته اونها غرق شدن میذارم.

و حالا:

 

وزارت دفاع امریکا فضای سایبر را ‘منطقه جنگی’ اعلام کرد

وزارت دفاع امریکا با انتشار یک سند راهبردی درباره «عملیات در فضای سایبر»، اعلام کرد که در این فضا دست به عملیات نظامی خواهد زد.

بنا به گزارش منابع غربی، راهبرد عملیات نظامی امریکا در فضای سایبر که روز پنج شنبه 23 تیر 1390 (14 ژوئیه 2011) منتشر شده، و راهبرد سایبر 3 نامیده شده است، فراتر از ایجاد فایروال خواهد بود و تاکید آن بر استفاده از حس گرها، نرم افزارها و اطلاعاتی خواهد بود که دستگاه های اطلاعاتی امریکا جمع آوری می کنند.

 

وزارت دفاع امریکا و فضای سایبر

وزارت دفاع امریکا و فضای سایبر

مرکز فرماندهی سایبری امریکا که به تازگی تاسیس شده این راهبرد را تدوین و اعلام کرده است که هدف اصلی آن دفاع از رایانه های پنتاگون در مقابل حملات سایبری است اما مراجعه به متن سند نشان می دهد اهداف این راهبرد بسیار فراتر از عملیات تدافعی از رایانه های پنتاگون است و گستره ای بسیار وسیع تر را در بر می گیرد که از جمله شامل منافع بخش خصوصی امریکا و همچنین عملیات تهاجمی علیه «ارتش های سایبری دشمن» می شود.

 

ویلیام لین، معاون وزیر دفاع امریکا روز پنج شنبه در توجیه لزوم تعیین راه های مقابله با حملات سایبری علیه امریکا گفت: «صندوق بین المللی پول، سیتی بانک، بانک اطلاعات بازی های رایانه ای سونی، گوگل، نزدک و شرکت های بین المللی انرژی همه مورد حمله حملات سایبری قرار گرفته اند. پنتاگون مفاهیم عملیاتی و توانمندی های جدید، ابزارها و نرم افزارهای جدید و حسگرهایی را برای مقابله برای شناسایی حملات سایبری و مقابله با انها بکار خواهد گرفت».

 

اما محتوای راهبرد جدید دارای نکات ویژه ای است. پنتاگون در این راهبرد اعلام کرده است فضای مجازی مانند زمین، هوا و دریا عرصه جنگی است. در گزارش اخیر پنتاگون حملات سایبری یک میدان جدید عملیاتی معرفی شده است. این گزارش به پنتاگون اجازه می دهد که برای مقابله با حملات در فضای سایبری همچون دیگر میادین جنگی نیروهایی را اموزش دهد و تجهیز کند. در این گزارش همچنین از پنتاگون درخواست شده که با کشورهای دیگر در خصوص امنیت سایبری همکاری کند. این گزارش همچنین تصریح می کند شیوه پنتاگون در مقابله با تهدید های سایبری، تهدید به انتقام گیری و تشدید تدابیر محافظتی در این شبکه های رایانه ای است.

 

این راهبرد پس از آن تدوین شد که سامانه های رایانه ای پنتاگون دچار حمله شد و 24000 سند طبقه بندی شده به سرقت رفت.

 


[ شنبه 90/6/26 ] [ 3:59 صبح ] [ علی آلیانی ] [ نظر ]

سلام

و اما اسرائیلیها بدنبال سوراخ موش برای فرار از اردن!!!: 

 
سفارت اسرائیل در امان بسته شد

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از بیم تظاهرات میلیونی امروز مردم اردن و احتمال تسخیر سفارتخانه این رژیم در امان دستور تخلیه این سفارتخانه را صادر کرد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "المنار"، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز از بیم تظاهرات میلیونی مردم اردن علیه حضور اسرائیل در کشورشان، دستور تخلیه سفارت این رژیم در اردن را صادر کرد. زیرا این نگرانی وجود دارد که مردم اردن مانند مردم مصر سفارتخانه این رژیم را تسخیر کنند.

بر اساس این گزارش، "دانی نیوو" سفیر رژیم صهیونیستی در اردن و کادر سفارتخانه این رژیم، اردن را ترک کرده اند و به تل آویو بازگشته اند. این اقدام از بیم تظاهرات میلیونی مردم اردن که قرار است امروز در مقابل سفارت اسرائیل در امان برگزار شود، صورت گرفته است.
 
روزنامه صهیونیستی "معاریو" نیز در این باره نوشت: نیروهای امنیتی اردن کاروان دیپلماتهای صهیونیست را در مسیر بازگشتشان به اسرائیل تا پل "اللنبی" همراهی کردند.
 
روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز با اشاره به تظاهرات مردم اردن در مقابل سفارت اسرائیل در امان در روز چهارشنبه از به آتش کشیده شدن پرچم های آمریکایی و اسرائیلی در این روز خبر داد. سفارت اسرائیل در امان روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل است اما از بیم خشم میلیونی مردم اردن علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی و تسخیر لانه جاسوسی این رژیم در اردن، وزارت خارجه این رژیم ترجیح داد که سفارتخانه را یک روز زودتر ببندد.

جمعه شب گذشته انقلابیون مصر با حمله به سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره سفارتخانه این رژیم را تسخیر کردند که در این میان 3 نفر کشته و حدود یک‌هزار نفر نیز زخمی شدند.

شهروندان اردنی قرار است در اعتراض به وجود سفارت رژیم صهیونیستی در امان،امروز تظاهرات میلیونی برگزار کنند.

اردن در سال 1994 میلادی یک پیمان صلح با رژیم صهیونیستی (موسوم به وادی عربه) امضا کرد و پس از مصر دومین کشور عربی است که با دشمن اول جهان اسلام پیمان سازش دارد.

منبع: رجانیوز


[ شنبه 90/6/26 ] [ 3:44 صبح ] [ علی آلیانی ] [ نظر ]

سلام

شاید بشه گفت اردن آخرین و مهمترین کشوری باشه در بین کشورهای عربی که با آب شدن یخهای سکوت سنگین مردمش آخرین میخ رو بر تابوت رژیم رو به اضمحلال اسرائیل میزنه. اینروزها از این کشور مسلمان نیز بالاخره صدای "الشعب یرید اسقاط النظام" بگوش میرسه. معمولا مردم یا طبقات مختلف این کشور عادت داشتن در راهپیمائیهای صنفی یا سیاسی بدلیل جو رعب و دیکتاتوری و یا شاید رعایت حال شاهشون علیه این خاندان حاکم بر اردن حرفی نزنن. ولی گویا الحمدلله فهمیدن که باید بر علیه طاغوت حاکم بر اردن هاشمی قیام کرد تا مشکلات دیگرشون حل بشه:

برای اولین بار در ربع قرن گذشته در اردن؛ تظاهرات ضدآمریکایی و شعار علیه عبدالله دوم

 

شمار زیادی از فعالان سیاسی و بازنشستگان ارتش اردن در اقدامی که در ربع قرن گذشته سابقه نداشته اشت چهارشنبه شب در مقابل سفارت آمریکا در امان تظاهرات کردند و شعارهایی علیه عبدالله دوم پادشاه این کشور و همسر او ملکه رانیا سردادند.

به گزارش العالم به نقل از منابع خبری، تظاهرکنندگان پرچم های آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند و مقابله با طرح های آمریکایی – صهیونیستی و لغو توافقنامه اردن با رژیم صهیونیستی موسوم به " وادی عربه " را خواستار شدند.

سایت ویکیلیکس اخیرا تلگراف های سفارت آمریکا در امان را  منتشر کرد که در آنها از مذاکره سیاستمداران اردنی فلسطینی الاصل با مقامات آمریکائی درباره وضعیت فلسطینی های مقیم اردن خبرداده شده بود .

تظاهرکنندگان که از ساکنان امان پایتخت اردن و دیگر شهرهای این کشور بودند،در شعارهای خود رژیم صهیونیستی و آمریکا را خائن به اردن خوانده و اعلام کردند که آنها قصد دارند کشورشان را قربانی توطئه های خود کنند.

تظاهرکنندگان پلاکاردهائی را با خود حمل می کردند که بر روی آنها نوشته شده بود، "فلسطین از دریای مدیترانه تا رود اردن عربی است" ، " اسکان فلسطینی ها در اردن نه حق بازگشت آری" ، "مقابله با طرح های صهیونیستی – آمریکایی واجب شرعی است "، "مجازات خائنین به اردن نزدیک است".

تظاهرکنندگان خواستار اخراج سفیر و دیپلمات های آمریکایی از خاک اردن ، تعطیلی سفارت و برچیده شدن پایگاه های آمریکا مستقر در کشورشان شدند.

تظاهرکنندگان همچنین شعارهائی علیه عبدالله دوم و ملکه رانیا سردادند و به دولت اردن به علت اعزام نیرو به بحرین در چارچوب سپر جزیره بشدت اعتراض کردند و از ارتش اردن خواستند برای آزاد کردن فلسطین تلاش کند .

رژیم صهیونیستی نیز از ترس تظاهرات مردم اردن علیه این رژیم و حمله به سفارت آن دستور داد که سفیر و دیپلمات های این رژیم خاک اردن را به سرعت ترک کنند.

سفارت رژیم صهیونیستی در امان پایتخت اردن از دیروز تعطیل شده است.

تظاهرات مقابل سفارت آمریکا در حالی برگزار شد که ساختمان این سفارت همچون دژی توسط نیروهای امنیتی و نظامی اردن محافظت می شد و به فردی اجازه تصویربرداری و ایستادن در نزدیکی سفارت داده نمی شد.

" علی الحباشنه" رییس کانون نظامیان بازنشسته اردن، تلاش کرد تا یادداشتی خطاب به سفیر آمریکا در اردن را به یک افسر امنیتی سفارت این کشور تحویل دهد اما وی از پذیرش این یادداشت امتناع کرد.

روز جمعه گذشته نیز تظاهرکنندگان خشمگین مصری در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره تظاهرات کردند و پرچم این رژیم را به زیر کشیدند.

بعداز این تظاهرات سفیر و دیپلمات های رژیم صهیونیستی مجبور شدند با حمایت یگانی ازارتش مصر و با یک فروند بالگرد از مصر فرار کنند.

منبع: رجانیوز


[ شنبه 90/6/26 ] [ 3:41 صبح ] [ علی آلیانی ] [ نظر ]

سلام

پیشنهاد میدم آقای میرحسین سفیر افتخاری رژیم صهیونیستی در سازمان ملل بشن! انصافاً حمایت قاطع سایت ضدانقلابی کلمه از اسرائیل و حمله به حامیان جنبشهای مقاومت اسلامی و خصوصاً حزب الله و سوریه من رو به تعجب انداخت. خدا عاقبت همه ما رو ختم به خیر کنه که عاقبتمون مثه این حضرات نشه!!!

 

 

 

بنقل از سایت ضدانقلابی کلمه:

چکیده :هرموش موفق به خروج از سوریه و ایجاد تشکیلاتی موسوم به «تیپ افسران آزاد» شده بود که ده‌ها تن از افسران ارتش تاکنون به وی پیوسته و از ارتش سوریه جدا شده اند. به گفته منابع آگاه در اپوزیسیون سوریه ، این احتمال وجود دارد که دستگاه اطلاعاتی سوریه وی را از ترکیه ربوده و به داخل منتقل کرده است. برادر هرموش در تماسی تلفنی با کانال العربیه مسئولان ترک را به عنوان طرف مسئول ناپدید شدن برادرش معرفی کرده و گفته است که برادرش بعد از ملاقات با یکی از افسران ترک در یکی از اردوگاه های پناهندگان سوریه در خاک ترکیه ، ناپدید شد. از نظر وی اینکار بدون توطئه ای از جانب ترکیه عملی نبود....


خبرگزاری حکومتی سوریه “سانا ” اعلام کرد که اعترافات سرگرد حسین هرموش نخستین افسر انشعاب کرده از ارتش سوریه ، امروز از تلویزیون پخش خواهد شد و شنبه آینده نیز اعترافات فردی که حکومت اسد او را جاسوس اسرائیلی می نامند پخش می شود. گفته شده است این فرد در ترور عماد مغنیه دردمشق در سال 2008 مشارکت داشته است.

به گزارش کلمه و به نقل از منابع بین المللی، هرموش موفق به خروج از سوریه و ایجاد تشکیلاتی موسوم به «تیپ افسران آزاد» شده بود که ده‌ها تن از افسران ارتش تاکنون به وی پیوسته و از ارتش سوریه جدا شده اند. به گفته منابع آگاه در اپوزیسیون سوریه ، این احتمال وجود دارد که دستگاه اطلاعاتی سوریه وی را از ترکیه ربوده و به داخل منتقل کرده است. برادر هرموش در تماسی تلفنی با کانال العربیه مسئولان ترک را به عنوان طرف مسئول ناپدید شدن برادرش معرفی کرده و گفته است که برادرش بعد از ملاقات با یکی از افسران ترک در یکی از اردوگاه های پناهندگان سوریه در خاک ترکیه ، ناپدید شد. از نظر وی اینکار بدون توطئه ای از جانب ترکیه عملی نبود.

گفتنی است که روزنامه سوری الوطن چند روزقبل در خبری نوشته بود که هرموش به همراه 13 افسر دیگر از جمله فرمانده «تیپ افسران آزاد» در عملیاتی در شمال سوریه دستگیر شده است.

از سوی دیگر فعالان سوری در صفحه فیس بوک خود نوشته اند: ما امروز و بعد از گذشت بیش از شش ماه از میلاد انقلاب مبارک خود ، اطمینان داریم که در آستانه پیروزی هستیم زیرا امر ناممکن و چالش بزرگ اولیه را در 15 مارس گذشته پشت سر گذاشتیم.

همچنین در بیانیه دیدبان حقوق بشر سوریه آمده است که نیروهای نظامی و امنیتی روز گذشته عملیات گسترده ای را در روستاهای منطقه جبل الزاویه با استفاده از مسلسل سنگین و گلوله باران منازل و اراضی کشاورزی به هدف تخریب مواضع فعالان سوریه به اجرا در آوردند.

لحظه سقوط مجسمه حافظ اسد در شهر رستن

 

این در حالی است که روسیه هشدار داده است در صورت سقوط نظام بشار اسد تحت فشار اعتراضات مردمی ، سازمان‌های تروریستی به قدرت خواهند رسید و اگر دولت سوریه نتواند قدرت را دردست خود حفظ کند ، احتمال تقویت و حضور تندروها و نمایندگان سازمانهای تروریستی دراین کشور بسیار بالاست.

از سوی دیگر یکی از کارشناسان امور مربوط به اخوان المسلمین تاکید دارد که بر اساس داده های کنونی ، نظام اسد علیرغم بکارگیری ماشین کشتار و سرکوب ، نخواهد توانست انقلاب جاری در این کشور را از سر راه خود بردارد اما اصرار نظام به سرکوب مردم به شیوه های وحشیانه ، احتمال اقدام انقلابیون به دست بردن به سلاح برای مقابله با این سرکوبگری را به شدت بالا خواهد برد . در عین حال باید متوجه بودکه برپائی نظام آزاد در سوریه و سرنگونی اسد نیز در عمل کار چندان ساده ای نیست زیرا علی رغم تمامی فشارهای داخلی و خارجی در ابعاد سیاسی و دیپلماتیک و اقتصادی واجتماعی ، به نظر می رسد که شیرازه نظام هنوز آسیب ندیده است.

کشتار در جریان مراسم ختم یکی از فعالان کشته شده بر اثر شکنجه

روز چهارشنبه  ساعاتی پس از حضور سفیر آمریکا و دیگر سفیران کشورهای غربی در مراسم عزاداری یکی از جانباختگان اخیر سوریه، ماموران امنیتی و حکومتی وارد این مراسم شده و با گاز اشک آور و ضرب و شتم مردم را متفرق کردند، که آخرین گزارش ها حاکی از کشته شدن بیست و سه تن در حوادث دو روز گذشته است.

طرفداران اسد: خدایی غیر از بشار اسد نیست

همزمان برخی منابع خبری از گزارش داده اند که تعدادی از هواداران بشار اسد پس از بازداشت تعدادی از معترضین، آنان را مجبور کرده اند که بگویند: “لا إله إلا بشار أسد”.

بر اساس گزارش ها، این اقدام هواداران “بشار اسد” با هدف کفرگویی انجام نمی شود اما به گفته خودشان با این کار می خواهند این معترضین را تحقیر کنند تا ذلیل شوند.

قابل ذکر است ویدئوی کوتاهی از لحظاتی که این معترضین سوریه مجبور به گفتن “لا إله إلا بشار أسد” می شوند، در سایت های مختلف اینترنتی و از جمله یوتیوب پخش شده در حال انتشار میان کاربران جهان عرب و دیگر کشورها است.

در این کلیپ که مخفیانه گرفته شده، هواداران بشار اسد با یونیفورم های نظامی دیده شده اند و برخی ها معتقدند این افراد وابسته به نیروهای امنیتی سوریه هستند.

فتوایی مفتی حکومتی: سجده بر عکس اسد جایز است

گفتنی است هفته گذشته نیز شیخ «محمد سعید رمضان البوطی» مفتی سرشناس حکومتی سوریه، در فتوایی سجده کردن بر عکس «بشار اسد»، رئیس جمهور انتصابی سوریه را جایز دانسته بود.

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه گزارش داده بود که رابرت فورد، سفیر آمریکا در سوریه و اریک شوالیه، سفیر فرانسه در سوریه، برای ابراز همدردی با خانواده «غیاث مطر»، فعالی که در زیر شکنجه کشته شده است، به «درایه» در دمشق رفته بودند.

به گزارش رادیو اروپای آزاد، روز چهارشنبه نیروهای امنیتی و نظامی سوریه راهی شهر ادلب شده و در شهر حمص نیز به سرکوب گسترده مردم پرداختند. بر اساس گزارش ها، تانک های نظامی با همراهی نیروهای نظامی به میان معترضان می رفتند و مردم را هدف قرار می دادند.

خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش داده است که با حساب سه تن که روز چهارشنبه کشته شدند، شمار کشته های دو روز گذشته در سوریه به 23 تن رسیده است. روز سه شنبه در جریان سرکوب ها در سرتاسر سوریه 20 تن کشته شدند.

سفارت آمریکا در دمشق تایید کرده که رابرت فورد، سفیر آمریکا در سوریه به همراه شماری دیگر از دیپلمات ها به مراسم ختم رفته اند.

به گزارش رویترز، در یکی از این فیلم های ویدئویی و در حالی که سفیران غربی در حال ترک مراسم هستند، مردم به دور ماشین آن ها حلقه زده اند و شعار علیه بشار اسد می دهند.

شاهدان عینی می گویند روز چهارشنبه دستکم در 10 روستا حضور نیروهای امنیتی مشهود بود و در جبل الزاویه، نیروهای امنیتی مردم را به رگبار گلوله بستند.

درحالیکه جامعه جهانی خواستار فشار بیشتر بر حکومت سوریه برای توقف کشتار مردم است، روسیه و چین حاضر به هیچ گونه اعمال فشاری بر رو حکومت بشار اسد برای توقف سرکوب معترضان نیستند و می گویند گفت وگو میان حاکمیت بشار اسد و مخالفان باید انجام شود.

همچنین اتحادیه عرب ازحکومت بشار اسد خواست تا به خونریزی و خشونت ها در سوریه پایان دهد و در بیانیه ای که توسط شیخ حمد بن جاسم بن جابر الثانی، وزیر خارجه قطر، قرائت شد، خواستار تغییر فوری در سوریه شده و تاکید کرده اند: “یک تغییر فوری برای پایان دادن به خونریزی و محافظت از جان مردم سوریه از خشونت و کشتار باید روی دهد. ما نمی توانیم این ماشین کشتار را بپذیریم. ما نمی توانیم اجازه بدهیم که مردم به این گونه کشته شوند.”

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رجب طیب اردوغان ، نخست وزیر ترکیه، نیز درسفر خود به مصر هشدار داد که سوریه می تواند درگیر یک “جنگ داخلی” شود و از حکومت بشار اسد به دلیل این که به صدای مردم گوش نمی دهد انتقاد کرد.

سازمان ملل متحد می گوید از زمان آغاز نا آرامی ها در سوریه دست کم دو هزار و 600 نفر کشته شده اند.


[ شنبه 90/6/26 ] [ 3:2 صبح ] [ علی آلیانی ] [ نظر ]

سلام

"زنده باد نظام ضداستعماری و مستقل اسد"

و مرگ بر مزدوران استعمار و استکبار در این کشور منجمله "میرحسین موسوی و سایت وابسته کلمه"

 

واقعا از خوندن مطلب سایت مزدور کلمه وابسته به میرحسین متاثر و عصبانی شدم! فقط چندتا مطلب رو در جواب اون سایت میذارم و البته اصل خبر مورد نظر رو که درباره تحولات کشور دوست و برادر سوریه بود:

    1. نظام "بقول سایت کلمه مستبد سوریه" بهترین حامی و تنها حامی صادق جمهوری اسلامی در 8سال جنگ تحمیلی ارباب جنایتکار صدام عفلقی و برادر میرحسین(و در زمان دولت آقای موسوی) بود

2. نظام سوریه با کمک به حزب الله خاری در چشم اسرائیل، آل یهود و آمریکا و جدیدا میرحسینه.

3. نظام سوریه با مدیریت صحیح (ولو بعضی جاها شتابزده) تونست حساب مردم رو از گروههای جنایتکار مسلح جدا کنه. هم تروریستها رو بسزای اعمالشون بگذره و هم مردم رو به حق آزادی خودشون نزدیک کنه. و بهمین دلیل میرحسین و اربابش در حال سوختنن که تیرشون بسنگ خورده!

4. یادآور بشم که تلفات در مسائلی مانند تنشهای سوریه یا هرجای دیگه طبیعیه و ما اصلا راضی بقتل بیگناهان نیستیم. اما بهونه نمیشه تا بعضیها یادشون بره زمانیکه وزارت کشور دست خودشون بود در سمیرم 7نفر از مردم رو با ژ3 کشتن!

5. واقا بیشرمیه که سایت کلمه همصدا با طاغوت عربستان و آمریکا ار سقوط اسد خوشحال بشن. مطمئن باشن فقط هرزه ها و ضدانقلاب اطراف آقایون میرحسین و کروبی از امر "آزادی مردم سوریه با سقوط اسد!!!" خوشحال میشن و نه قاطبه امت ایران اسلامی

6. هشدار بسایت کلمه که در صورت تکرار غلطهای زیادی در باب کشورهای مستقل و ضد آمریکائی با عکس العمل انقلابی و جهادی سربازان سایبری انقلاب اسلامی رو به رو خواهد شد.

ابراز نگرانی اتحادیه عرب از ادامه حملات سرکوب گرانه نظام اسد علیه تظاهرات مردمی


 

در جریان تظاهرات و اعتراضات مردمی روز گذشته در نقاط مختلف سوریه 34 تن کشته شدند که 21 تن از جان باختگان در شهر حمص بودند.

به گزارش کلمه و به نقل از خبرگزاری های بین المللی، به گفته مسئولان اتحادیه کشورهای عربی و دیپلماتهای عرب، دبیر کل اتحادیه عرب شنبه آینده راهی دمشق خواهد شد و وزرای خارجه عرب نیز هفته آینده به هدف ابراز نگرانی های خود از ادامه حملات سرکوب گرانه نظام اسد علیه تظاهرات مردمی، در قاهره تشکیل جلسه خواهند داد.

در این بین فرانسه در متقاعد کردن روسیه به پیوستن به مجازاتهای بین المللی علیه نظام سوریه شکست خورد.

ماه گذشته بریتانیا، فرانسه، آلمان، پرتقال و آمریکا پیش نویس قطعنامه ای علیه سوریه را تهیه کردند که با مخالفت چین و روسیه روبرو شد.

وزیر دفاع امریکا نیز اعلام کرده است که روزهای بر سر قدرت ماندن اسد در سوریه بسیار محدود می باشد.

به گفته یک منبع آگاه عرب، دمشق به دلیل ملاقات نبیل العربی با اپوزیسیون سوریه سفر روز گذشته وی را به تاخیر افکند، خصوصا بعد از پیشنهاد اخیر قطر در این مورد که احتمال اقدامی از سوی کشورهای عرب در قبال حملات نظام سوریه علیه معترضان این کشور وجود دارد.

بر اساس همین گزارش، احمد بن حلی معاون دبیر کل اتحادیه عرب تاکید کرده است که روز شنبه آینده زمان سفر العربی به دمشق در تماس تلفنی میان وی و ولید المعلم معین شده است.

این در حالی است که به نوشته روزنامه مصری الشروق دلیل عدم استقبال دولت سوریه از العربی در روز چهارشنبه، ملاقات وی با هیئتی از اپوزیسیون سوریه در قاهره در سه شنبه بوده است.

در همین راستا، اتحادیه هماهنگی های انقلاب سوریه در بیانیه خود در خصوص ابتکار عمل العربی تاکید کرده است که این ابتکار عمل می تواند مبنای مناسبی برای حل و فصل بحران ملی بوجود آمده در سوریه باشد که حاصل برخورد خشونت آمیز نظام اسد با تظاهر کنندگان می باشد.

در این بیانیه نسبت به اجرای انتخابات آزاد ریاست جمهوری در سال 2014 و تضمین وجود ضمانتهای عربی و بین المللی برای آن ابراز ملاحظه شده و آمده است که نظام اسد این ابتکار عمل را یا رد کرده و یا آن را از محتوا خالی خواهد ساخت.

از سوی دیگر به گفته مقامات دست اندرکار اتحادیه عرب قرار است در 13 سپتامبر نشستی میان وزرای خارجه عرب برای بررسی اوضاع جاری در سوریه منعقد گردد ولی به حالت تعلیق در آوردن عضویت سوریه در نهادهای اتحادیه عرب نظیر تعاملی که با لیبی در این اواخر شد، بعید به نظر می رسد زیرا تمامی کشورهای عضو نسبت به حفظ ثبات در سوریه اهتمام دارند و همه آنچه که وزرای خارجه عرب خواستار آن هستند، سرعت در اجرای اصلاحات و توقف خشونتها دراین کشور است.

در این اثنا و بنابر آخرین اخبار رسیده اتحادیه هماهنگی های انقلاب سوریه که دست اندر کار تنظیم تحرکات اعتراضی مردم این کشور می باشد، اعلام داشت که تعداد کشته شدگان یورش های ارتش و نیروهای نظامی در سوریه در روز گذشته به 34 نفر رسید که 21 تن از آنها در حمص و یک نفر در حماه و دو تن از سرمین در اطراف ادلب به خاک افتادند.

به گفته دیده بان حقوق بشر سوری این آمار با توجه به وخامت حال زخمی ها و ادامه تیراندازی های شدید ممکن است افزایش یابد.

این درحالی است که خبرگزاری دولتی سوریه از کشته شدن 8 تن از افراد پلیس این کشور در شهر حمص توسط افراد مسلح خبر داد.

از سوی دیگر فعالان سیاسی سوری اعلام کردند نزدیک به 20 نفربر نظامی وارد شهر حمص شدند.

براساس همین گزارش صدای مهیبی از انفجار و شلیک گلوله در مناطق بابالسباع، باب هود، باب تدمر و خیابان‌های باباعمر و هم‌چنین حی‌السباع شنیده شد.

فعالان سوری هم‌چنین گزارش دادند که نیروهای لباس شخصی موتور‌سوار به منظور ایجاد رعب و وحشت در بین معترضان در خیابان‌های دمشق حضور گسترده‌ای داشته‌اند.

شاهدان عینی می‌گویند در شهرهای حما‌ و دیر‌الزور امروز صدها تن برای حمایت از مردم حمص دست به تظاهرات زده و علیه نظام بشار اسد شعار دادند.

در این بین بانیتا وزیر دفاع امریکا روز گذشته در مصاحبه با شبکه سی بی اس تاکید کرد که روزهای اسد در راس قدرت در سوریه فوق العاده معدود خواهد بود و وی وضعیتی شبیه به قذافی خواهد داشت اما تفاوت وضعیت جاری در سوریه با اوضاع لیبی این است که اپوزیسیون لیبی تشکیلاتی تر از اپوزیسیون سوریه می باشد و آنچه در سوریه می گذرد تا حدود زیادی حرکتی مردمی و خود جوش است.

به گفته وی تعامل امریکا و هم پیمانان آن با خیزش جاری در سوریه از طریق تحریک اعمال فشار بین المللی و اجرای مجازات ها علیه نظام اسد می باشد تا به این شکل وی وادار به ترک قدرت شود.

وی گفت زمانی که به سوی مردم خود در خیابان ها تیراندازی می کنید مشروعیت خود را برای ماندن بر سر قدرت از دست می دهید و فکر می کنم این وضعیتی است که اسد اینک دچار آن شده است.

وی در مورد احتمال ایفای نقش نظامی از سوی ناتو در سوریه گفت: یک شیوه استاندارد در تعامل با تمامی خیزش های عربی وجود ندارد بلکه باید با هر یک از آنها بشکلی مجزا تعامل داشت اما در کل باید اذعان نمود که تمامی خیزشهای عربی علی رغم پاره ای ایجاد خطرات، نتایج مثبتی را در پی داشته و تحولات جاری در تونس و لیبی و مصر و سوریه به وضوح گویای این امر است که ایران در سطح منطقه پیروز نشده و ایدئولوژی القاعده نیز در سطح منطقه توفیقی نداشته است.

 


[ سه شنبه 90/6/22 ] [ 6:53 عصر ] [ علی آلیانی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

لینک دوستان
برچسب‌ ها
امکانات وب
ایران رمان